28.10.2016

Спокійний сон маркетолога. 5 ключових порад щодо вибору друкарні

  • Useful marketers

Sorry, this entry is only available in Ukrainian and Russian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the default language of this site. You may click one of the links to switch the site language to another available language.

Замовлення друкованої реклами – регулярне завдання маркетолога. Залежно від розмірів компанії та рекламної стратегії мова може йти про десятки найменувань продукції, мільйонах гривень рекламних бюджетів або просто про тираж в кілька сотень флаєрів для малого бізнесу. У всіх випадках є привід похвилюватися про результат. Адже замовляючи рекламу, ви не купуєте готовий виріб в магазині, а доручаєте виробництво підряднику. І будь-хто, навіть не найдосвідченіший замовник, багаторазово стикався з помилками поліграфістів і з необхідністю витрачати гроші, час, нерви на рішення таких «сюрпризів».

Тому, якщо ви хочете прибрати фактор «лотереї», необхідно знайти спосіб підібрати кращого виконавця. Як це зробити? 5 ключових порад на допомогу:

Спеціалізація підрядника

1.3

У 21-му столітті поліграфія перетворилася в одну з найбільш технологічно складних галузей. 50 років тому всі книги і газети друкувалися офсетним друком, а окремі завдання вирішувалися на шовкотрафаретних верстатах. Сьогодні існує сотні різновидів рекламних матеріалів і десятки технологій, за допомогою яких ці матеріали виробляються. Ось кілька прикладів популярних технологій друку:

  • офсетний друк;
  • ксерографія;
  • струменевий друк;
  • флексографія;
  • шовкотрафарет;
  • тамподрук.

Тому, на сьогоднішній день не існує універсальної поліграфічної компанії, яка б однаково добре могла створити будь-який продукт.

На широкоформатному рулонному принтері, як не старайся, брошуру для виставки не надрукуєш, а з найдорожчої офсетної машини не з’являться брендовані чохли для мобільних телефонів.
Коли підбираєте підрядника для реалізації конкретного завдання, переконайтеся, що обрана компанія має відповідні технології та обладнання, а також досвід друку подібних виробів. Для цього відвідайте сайт постачальника. А якщо мова йде про серйозний проект з великим тиражем і вартістю, відвідайте виробництво. Інакше, ризикуєте доручити замовлення компанії, яка в силу відсутності власного обладнання, передасть його комусь ще. У цьому випадку ступінь ризику отримати щось не те або не в строк збільшується в рази, так як в цьому складному технологічному процесі додається ще одна ланка – посередник. Ваш безпосередній контроль за ситуацією в цьому випадку падає до «0».

Якість і кількість обладнання

советы по выбору типографии

Здавалося б, яка різниця вам, замовникам, на якому принтері виконано замовлення? Та й чи можете ви оцінити обладнання, адже це явно не кваліфікація маркетолога? Вас повинен хвилювати результат, а процес його отримання – відповідальність виконавця.

Все так! Але якщо ви хочете спати спокійно і бути впевненими в результаті, а наша стаття саме про це, доведеться-таки знайти спосіб оцінити потенціал виконавця. Для цього не обов’язково отримувати профільну освіту технолога поліграфії.

Ось непрямі ознаки, за якими можна зробити оцінку:

1. Чи заявляє виконавець відкрито про своє обладнання де-небудь?

На сайті, в презентації, в комерційній пропозиції? І розповідає він про нього, як про свою перевагу? Якщо така інформація від підрядника відсутня або він уникає подібних питань, ОБОВ’ЯЗКОВО перевірте, є у даній компанії своя техніка чи ні. Ви ризикуєте знову мати справу з посередником (повертаємося до ради №1).

Незважаючи на динамічний розвиток китайської промисловості, поліграфія одна з тих галузей, де якість китайської техніки вагомо поступається західним аналогам. Адже тут мова йде про точність, вимірюваної десятими і сотими міліметра. Інакше не бачити вам ідеального флаєра, каталогу або постера. Якщо постачальник поділився з вами інформацією про обладнання, витратьте всього 1 хвилину часу і подивіться в інтернеті, що це за диво-машина така?

Мова йде не про те, що недорогі принтери не здатні друкувати красиво. Це не так. Все питання в стабільності передачі кольору, в частоті поломок, в швидкості друку і багатьох інших параметрах, які або збільшують ваші шанси отримати все в строк і з очікуваною якості або зменшують.

2. Кількість техніки і її виробнича потужність

Ідеально, якщо у друкарні на ключових виробничих ділянках обладнання дублюється. В цьому випадку поломка машини не блокує процес і у вас як і раніше є шанс отримати замовлення в термін. Велика кількість обладнання свідчить про рівень інвестицій в бізнес і про серйозність виконавця.

Якщо ви розміщуєте велике замовлення, уточніть, за який термін воно буде надруковано і наскільки займе ресурс обладнання. Якщо підрядник взявся на виконання вашого завдання кілька тижнів при 100% завантаженні друкованих потужностей, ви повинні повною мірою усвідомлювати ризики:

  • Висока ймовірність непередбачених зупинок за такий тривалий термін при безупинній роботі;
  • За час виконання вашого замовлення підряднику доведеться або відмовити всім іншим своїм клієнтам, або переривати ваше замовлення і друкувати інші. В обох випадках зрив термінів дуже вірогідний;
  • Підрядник може намагатися укластися в термін за рахунок друку замовлення на занадто високій швидкості на шкоду якості.

Великий продуктивний парк обладнання – це вагомий плюс і важливий фактор при виборі. Враховуйте його при виборі підрядника.

Організація виробництва і бізнес-процесів

1.4

Якщо ви шукаєте постійного партнера з постачання поліграфії, обов’язково відвідайте виробництво. В даному випадку ідеально працює правило: «Краще один раз побачити, ніж 100 разів почути!». Побувавши на виробництві, ви побачите не тільки обладнання, а ще й зможете оцінити умови, в яких будуть проводитися замовлення.

На жаль, більшість компаній по поліграфії працюють в умовах, яких недостатньо для виробництва якісної рекламної поліграфії:

  • обладнання часто розміщується в дуже тісних сирих підвальних приміщеннях;
  • післядрукарські операції часто виконуються, в буквальному сенсі слова, «на колінах» через брак площ;
  • склад матеріалів відсутній через недостачу оборотних коштів.

У сукупності всі моменти, на яких власник друкарні вирішив «зекономити», виливаються в криво порізані і зігнуті друковані аркуші, в відпадаючу ламинацию і десятки інших проблем.

Як цього уникнути? Просто знайдіть в своєму графіку 2 години часу на візит до свого постачальника поліграфії, і ви заощадите набагато більше часу, грошей і нервів в майбутньому.

Отже, ви на виробництві. На які ключові моменти варто звернути увагу?

  • Наскільки чисто і охайно в цілому на виробництві? Виробниче обладнання чисте або ховається під багаторічним шаром фарби, масла та інших невідомих рідин?
  • Чи підтримуються на виробництві критичні для друку параметри температури і вологості?
  • Розділене виробництво на функціональні зони? Ділянка друку, ділянка постпрессу, склад готової продукції? Або ж палети з папером і продукцією стоять між друкованими машинами, і тут же на них складують напівфабрикати?
  • Чи є склад матеріалів? Акуратно вони зберігаються? Ідеально, якщо умови зберігання матеріалів ідентичні умовам в друкованому цеху. Тоді матеріали «акліматизовані» і при друку виникне мінімум проблем.
  • Як виглядає готова продукція? Вона упакована? Чи є на ній інформативні етикетки?

Тепер ви озброїлися потрібними знаннями для відвідування виробництва вашого майбутнього підрядника.

Якісна комунікація

к

Складно переоцінити роль менеджера, який супроводжує ваше замовлення в друкарні. Купуючи будь-який готовий товар в магазині, немає потреби в технологічно грамотному продавці. Ви просто вибираєте з асортименту потрібну позицію.

З поліграфічною продукцією все навпаки. Ви самі ставите характеристики бажаного товару. У багатьох випадках ці характеристики не обмежуються форматом виробу і тиражем. Є ще десятки інших важливих параметрів, в яких маркетолог не зобов’язаний досконально розбиратися, але вони можуть вплинути на вартість і якість замовлення. І ось тут в повній мірі розкривається роль менеджера, який приймає ваше замовлення, прораховує його і контролює виконання.

Хороший поліграфічний менеджер – це не той, хто на всі ваші запитання та побажання відповідає «так».
Що робить для вас грамотний фахівець:

  • уточнює, як саме ви будете застосовувати надруковану продукцію?
  • порекомендує оптимальний матеріал і технологію друку;
  • порадить змінити формат готового виробу заради ефективного використання матеріалів і економії вашого бюджету;
  • стає вашим консультантом і разом з вами формує правильний і повний опис замовлення;
  • прораховує оптимальну вартість.

Якщо ви спілкуєтеся саме з таким фахівцем, то грамотне використання бюджету і прогнозований результат забезпечені. Але навіть такий менеджер не зможе нічого зробити, якщо підрядник не відповідає першим 3-м пунктам (спеціалізація друкарні вашій продукції, наявність якісного друкарського обладнання і організовані процеси).

Щоб оцінити менеджера, дайте собі відповідь на такі питання:

  1. Менеджер уточнює у мене параметри замовлення, перш ніж виконати прорахунок ціни і термінів?
  2. Мені пропонують різні варіанти матеріалів, технологій друку з описом плюсів і мінусів кожного?
  3. Я отримую своєчасний зворотній зв’язок по прорахункам, термінам готовності, документам?
  4. Якщо в процесі виробництва виникли проблеми, мій менеджер інформує мене про це оперативно? Він не тільки повідомляє про проблему, а також пропонує варіанти вирішення?
  5. Чи намагається менеджер зрозуміти ваш бізнес і сам запропонувати продукти, які можуть допомогти вам в роботі?

Після відповіді на ці питання ви з легкістю зрозумієте, грамотний фахівець працює з вами чи ні.

Репутація, гроші, документи і інші моменти…

1.2

Ще один важливий критерій вибору постачальника – фінансова акуратність, обов’язковість і відповідальність. Часто буває так, що тираж продукції вже отримано, а ви продовжуєте витрачати час на вибивання з підрядника документів. Або вам привезли браковану продукцію, а підрядник ухиляється від відповідальності. Чи стикалися з таким? Якщо ні, то завдяки нашим порадам ви уникнете цих моментів.

Ось кілька ключових ознак компанії, з якою вам буде комфортно працювати в питаннях фінансових взаємин і документообігу:

  1. Підрядник має хорошу репутацію на ринку;
  2. По вашому запиту (особливо часто це відбувається в рамках тендеру) підрядник надає копії статутних документів та фінансову звітність;
  3. Підрядник погоджується виробляти з вами персональні умови оплати. Здатний надавати відстрочку платежу на великих замовленнях;
  4. Ви вчасно отримуєте всі документи, що супроводжують замовлення продукції (договір, рахунок-фактуру і відвантажувальні документи);
  5. У разі виявлення браку, постачальник оперативно погоджує з вами претензії і пропонує план виправлення зауважень.

Використовуйте цей невеликий тест на профпридатність вашого поліграфічного підрядника. Тоді процес замовлення будь-якої друкованої реклами перетвориться з хвилюючою процедури з непередбачуваним результатом в ефективну повсякденну комунікацію. Причому ви будете впевнені в результаті і не витратите не однієї зайвої гривні з рекламного бюджету на вирішення проблем. Адже ви спочатку вирішите найголовніше завдання – вибір оптимального партнера!

Ми в Univest Advertising Production будемо раді, якщо ви протестуєте ці поради на нас 🙂

Article author
Межеріцький Віталій
Керівник бізнес-напрямку Univest Advertising Production

Підписуйтесь на оновлення
І залишайтеся завжди в курсі подій!