17.02.2017

ТОП-10 помилок в макетах, які ви більше не допустите

  • Useful marketers

Sorry, this entry is only available in Ukrainian and Russian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in one of the available alternative languages. You may click one of the links to switch the site language to another available language.

Відправляючи макети в друкарню, будь це макети каталогів або іншої продукції, ви розраховуєте на відповідальний професійний підхід, швидкість виконання і високоякісний результат, чи не так? Але, на жаль, не всі розуміють, яку важливу роль в цьому відіграє правильно підготовлений макет. Помилки в ньому можуть призвести до невідповідності очікуваного результату і реального, поверненню на доопрацювання, а значить – затягування термінів, і додаткових витрат.

ошибка

Щоб допомогти вам уникнути такого розвитку подій, ми проконсультувалися з нашими фахівцями і отримали ТОП-10 помилок, які ви можете допустити в макеті. Деякі з них ми вже згадували в попередній статті «Терміново або на вчора!». Так що перед тим, як зробити макет брошури або іншого виробу, ознайомтеся з повним списком популярних помилок.

Помилка №1: невідповідність розміру документа заявленому формату виробу

Що це означає? Розберемо на прикладі. Вам потрібні квадратні листівки, а макет, який ви надіслали в друкарню, має розмір А4. Це означає, що ви вже автоматично не можете отримати те, що хотіли. Також така помилка вплине на вартість виробу – чим більше розмір, тим вище вартість.

Здавалося б, така банальна і елементарна помилка. Але зустрічається вона досить часто. Тому будьте уважнішими.

ошибка1

Помилка №2: використання неправильної колірної моделі

Ви можете надіслати в друкарню найкращі макети каталогів, але якщо ви забули вибрати правильну колірну модель, нічого доброго з цього не вийде.

Найбільш поширена помилка, що стосується колірних моделей – це використання RGB замість CMYK. У чому сіль? У тому, що RGB застосовується для виведення зображення на екран, де ми бачимо його таким барвистим і яскравим. Якщо ж використовувати цю модель у пресі, то побачений результат вас дуже здивує своєю відмінністю від картинки на екрані. Так, наприклад, замість кислотно зеленого кольору ви отримуєте трав’янистий.

А що стосується правильних колірних моделей, то:

  • CMYK  використовується безпосередньо для друку кольорових зображень;
  • Crayscale – для чорно-білої поліграфічної продукції.

Так що, якщо ви хочете отримати картинку в потрібних вам кольорах, використовуйте призначені для друку колірні моделі.

ошибка2

Помилка №3: відсутність вильотів для елементів, що йдуть «під обріз»

Вильоти – це припуски, які необхідно додавати в тому випадку, якщо ваша продукція обрізається не по білому полю (папері), а по зображенню. Це може привести до того, що після обрізки по краях можуть з’явитися не надруковані білі ділянки.

Таке маленьке «може» в результаті створює враження неакуратної роботи, що погіршує імідж вашої компанії в очах цільової аудиторії. А це дорогого коштує. Вам же це не потрібно, правда?

Тому завжди в таких випадках залишайте вильоти мінімум в 3 мм, і буде вам щастя!

ошибка3

Помилка №4: розміщення важливих сюжетних елементів на відстані менше 5 мм від краю обріза

Це особливо важливо для великих тиражів. Чим більше тираж, тим вище ймовірність похибки. А коли важливі елементи композиції або текст знаходяться близько до краю, вони в підсумку можуть бути просто зрізані.

Тому, що потрібно зробити при підготовці макета? Розміщувати текстові та графічні об’єкти на відстані 5-10 мм від краю (для візиток мінімальна відстань 3 мм).

ошибка4

Помилка №5: елементи і текст великого розміру пофарбовані не в композитний чорний

Така помилка допускається внаслідок нерозуміння технологій друку. Що таке композитний чорний? Це коли для отримання кольору в певному дозуванні змішуються 4 кольори з палітри кольорів CMYK – Cyan, Magenta, Yellow і Black color, точки яких розташовуються на поверхні дуже близько один одному, і в результаті ми бачимо ті чи інші кольори.

Чому для великих розмірів вибирають композитний чорний? Тому що тільки така технологія передбачає щільність кольору, і тому ми отримуємо насичений чорний колір.

ошибка6

Помилка №6: колір елементів і тексту маленького розміру не 100% Black

Ми вже поговорили про вибір кольору для великих елементів. Тепер розглянемо об’єкти маленького розміру. Чому саме 100% Black або відсоток від нього? Чому не можна використовувати композитний чорний?

Якщо ви використовуєте для них композитний чорний, то в підсумку текст втратить свій чіткий контур, а зображення вийде злегка брудним.

ошибка5

Помилка №7: використання досить високої якості зображень

Зазвичай макети брошур і каталогів включають в себе багато зображень. Адже ви хочете бачити зображення на продукції максимально чіткими? Тоді використовуйте досить високу якість для них – 300 dpi. В іншому випадку картинки вийдуть розмитими або «квадратиками».

ошибка7

Помилка №8: використання шрифтів, які не переведені в криві

Коли ви передаєте в друкарню макет з текстом, враховуйте, що використаного вами шрифту в друкарні може не бути. А це означає, що доведеться замінити його на найбільш схожий, що може змінити дизайн, або повернути макет на доопрацювання. До того ж текст може зміститися, а між буквами з’являться прогалини.

Як цьому запобігти? Перекласти текст в криві або передайте шрифт разом з макетом. Із застосуванням кривих інформація в макеті буде вже не в текстовому форматі, а в графічному. Але слід враховувати, що текст в кривих не редагується. Тому не полінуйтеся зайвий раз перевірити його на помилки.

ошибка8

Помилка №9: маленькі зображення в растровому вигляді

Коли йдеться про великі об’єкти, растрові зображення цілком підходять для друку. Але якщо об’єкт маленький, наприклад, логотип, то в растровому вигляді він втрачає чіткість ліній і виходить в результаті розмитим, замиленим.

Univest Advertising Production
Тетяна Володимирська
Керівник групи дизайнерів

Якщо в макеті присутні маленькі зображення, то їх краще використовувати в векторному вигляді. Так вони збережуть свою чіткість і не будуть вибиватися із загальної картинки.

ошибка9

Помилка №10: неправильні установки для додаткової операції або друку з білилами

У макеті додаткові покриття продукції, наприклад, тиснення, лак і т.д., повинні бути пофарбовані в додатковий колір, який повинен називатися згідно з призначенням, наприклад, Lak, і обов’язково з атрибутом Overprint.

Для чого це потрібно? Щоб при передачі макету до друку інженери зрозуміли, що вам потрібен особливий друк. В іншому випадку додаткове покриття буде надруковано звичайною фарбою.

ошибка10

Готовий чек-лист для перевірки вашого макета

Тепер у вас є чек-лист, за допомогою якого ви можете перевірити свій макет на помилки і передати в друкарню якісно підготовлений документ. А передача макета, який відповідає технічним вимогам друкарні, прискорює виробництво вашого замовлення і запобігає додаткові витрати. Збережіть наш чек-лист собі і користуйтеся на здоров’я! Чекаємо ваших коментарів, друзі.

Все ще не підписалися на оновлення блогу? Тоді зробіть це прямо зараз!

Article author
Анна Чура
Копірайтер Univest Advertising Production

Підписуйтесь на оновлення
І залишайтеся завжди в курсі подій!