11.09.2017

Цифровий або офсетний друк: як вибрати, куди бігти?

  • Useful marketers

Sorry, this entry is only available in Ukrainian and Russian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the default language of this site. You may click one of the links to switch the site language to another available language.

Що ви робите насамперед, коли з’являється потреба в будь-якому виді рекламної продукції? Звичайно ж, шукаєте підрядника. І ці пошуки прискоряться, якщо знати, яка технологія друку вам підходить. Особливо це важливо для термінових замовлень. Цифровий або офсетний друк? Це залежить від вашого замовлення, а точніше тиражу. Щоб бути впевненим у своєму виборі, необхідно мати хоча б базове розуміння кожної з технологій.

Давайте з’ясуємо, на яку з них вам слід ставити.

1

Для яких замовлень підходить офсетний друк?

Почнемо з офсетного друку. Існує хибна думка, що вартість офсетного друку нижче цифрового. Чому хибна? Тому що офсетний друк вигідний далеко не для всіх замовлень, а якщо говорити точніше, то рентабельний він для великих тиражів. Давайте розберемо, чому ж так.

Головна відмінність між цифровим та офсетним друком – наявність у другого друкованої форми, без якої процес офсетного друку неможливий. Друкована форма може виготовлятися з тонкого металевого листа або спеціального полімерного матеріалу. Через це стадія додрукарської підготовки в офсет коштує дорожче і вимагає тимчасових витрат. Більш того, процесу офсетного друку завжди передує приладка (комплекс дій по закріпленню друкованих форм в машині і прогоні декількох сотень аркушів паперу для настройки якісного друку). А це знову фінансові та часові витрати.

Якщо ви замовляєте друк великого тиражу, ці два фактори швидше за все «розчиняться» в комплексі всіх процесів і грошей. Час буде компенсовано швидкістю друку: сучасне офсетне обладнання може віддрукувати 3 листа розміром 1х1 м за секунду. А по грошах тут діє правило «оптом дешевше».

Тому, якщо ваш тираж досягає хоча б 1 тис. примірників – офсет швидше за все підходить вам. Але якщо вам потрібно надрукувати 100, 200, 300 примірників – ви витратите більше грошей, щоб покрити витрати офсетної друкарні з додрукарської підготовки, і часу.

photo_2017-09-04_14-57-47

Цифровий друк + короткі тиражі = вигода

Нерентабельність офсетного друку, як і інших аналогових технологій, для коротких тиражів якраз і стала однією з причин появи цифрового друку на ринку. Якщо в офсеті додрукарська підготовка може відняти половину, а то й цілий день, то тут вона зведена практично до нуля.

Як все відбувається? Сидить в друкарні фахівець, частіше це препресс дизайнер, який отримує файл від замовника і перевіряє його на відповідність технічним вимогам: формат, колірна модель, вильоти і т.д. Якщо файл відповідає всім вимогам, то відразу вирушає в друк. Якщо ні – тут два варіанти розвитку подій: файл відправляють назад вам на самостійне доопрацювання із зазначенням всіх помилок, або дизайнер сам доопрацьовує файл за окрему вартість. Але факт залишається фактом – в цифрової технології додрукарська підготовка забирає менше часу і коштів.

Але слід також зазначити, що швидкість цифрового друку поступається офсетному, а собівартість однієї копії по витратам (фарбі, ресурсним запчастинах обладнання) вище.

І саме тому, для великих тиражів офсетний друк залишається домінуючою технологією.

photo_2017-09-04_15-05-28

Додаткові переваги цифрового друку

Якщо порівнювати офсетний і цифровий друк, відсутність друкарської форми дає цифрової технології ще кілька важливих переваг:

  • Ви завжди можете оперативно отримати кольоропробу, зроблену  на тому ж обладнанні, яке буде друкувати весь тираж. В офсеті вам доводиться покладатися на імітацію результату, вироблену на спеціальному кольоропробному принтері.
  • Цифровий тираж можна перервати в будь-який момент і продовжити після внесення необхідних термінових змін в макет. І допзатрати при цьому будуть мінімальні. Якщо ж ви виявите помилку в макеті після запуску офсетного тиражу, обов’язково необхідно буде вивести новий комплект друкарських форм, знову оплатити приладнання і весь додрукарський процес, втратити багато часу.
  • Кожна копія цифрового тиражу може бути персоналізована (містити унікальну не повторювану інформацію: штрих-код, ПІБ, цифровий код, блоки тексту). Це властивість значно підвищує цінність кожного окремого примірника продукції, особливо коли мова йде про якісь рекламних матеріалів. А іноді без персоналізації тираж взагалі втрачає свою функцію. В цьому випадку цифровому друку немає альтернатив.

Підводимо підсумки

Офсетний або цифровий друк? Офсетна технологія підходить для великих тиражів, де кількість примірників стартує від тисячі, всі вони з однаковим зображенням, текстом, квітами і т.д. Цифровий друк рекомендується для коротких тиражів, а також для продукції з елементами персоналізації. Здавалося б, нічого складного, але в цифрові друкарні все ще приходять офсетні замовлення і навпаки. А в підсумку йде більше грошей і часу.

Вибирайте підрядників правильно, завжди орієнтуйтеся на ваше замовлення, і ви заощадите два найважливіших ресурсу: гроші і час. А поки підписуйтесь на наш блог, пишіть коментарі і залишайтеся з нами! 🙂

Article author
Анна Чура
Копирайтер Univest Advertising Production

Підписуйтесь на оновлення
І залишайтеся завжди в курсі подій!