30.06.2017

Вчимося дихати! Як використовувати повітря в макетах?

  • Useful marketers

Sorry, this entry is only available in Ukrainian and Russian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in one of the available alternative languages. You may click one of the links to switch the site language to another available language.

Прямо зараз просто закрийте очі і глибоко вдихніть. Що ви відчуваєте? Чи вистачає вам повітря? Ми часто вживаємо вираз «не вистачає повітря», коли знаходимося в невеликому приміщенні або в місці, де нас оточує занадто багато людей. А тепер подумайте, чи вистачає повітря вашим макетам?

Цієї теми ми вже торкалися в статті про читабельність, коли говорили про відстань між буквами, словами, рядками і т.д. Тепер же розглянемо повітря в макетах більш глобально.

Почнемо з того, що весь простір макета поліграфічної продукції, веб-сайту, книги або будь-який ынший, можна поділити на два види: позитивний і негативний. До позитивного відносяться області, в яких розміщені будь-які графічні або текстові елементи. Негативним же є весь вільний простір, який ми і називаємо «повітрям».

З його допомогою ви можете:

  • полегшити сприйняття інформації для споживача;
  • виділити найважливіші елементи композиції;
  • додати вишуканості вашій рекламі.

Останній пункт може здатися пафосним, але тим не менше це правда. Самі подумайте, що буде, якщо прибрати повітря? У кращому випадку споживач подивиться на вашу рекламу, але не прочитає. У гіршому – на вашу рекламу взагалі ніхто не буде дивитися, бо вийде суцільна плутанина і несмак в стилі «все краще одягну відразу».

1_1

Скажемо відразу, чітких правил щодо використання повітря в макеті немає. Але є рекомендації. Щоб отримати їх, ми опитали наших фахівців, які щоденно працюють з дизайном. Що ж вони думають з цього приводу?

1.      Правило золотого перетину і відстань між об’єктами

Для початку ми поговорили з В’ячеславом, керівником нашого креативного агентства. Для нього повітря в макеті в першу чергу асоціюється з книжковими полями, що приводить нас до витоків, коли тільки зароджувалося книгодрукування. Що ж розповів В’ячеслав про це?

Univest Creative
Вячеслав Слободян
Керівник агенства

Якщо заглибитися в витоки, то книжкові поля спочатку розраховувалися за правилом золотого перетину: за допомогою послідовності Фібоначчі або спеціальної формули, завдяки яким можна потім побудувати золоту спіраль. Але якщо ми говоримо про поля в книзі, щоб максимально спростити і не вантажити вас кресленнями, можна звести це правило до одного принципу: область з контентом і поля слід проектувати по співвідношенню 1: 1,6.

Відстань між об'єктами і текстом має підбиратися з урахуванням того, пов'язані ці об'єкти між собою чи ні. Так відстань між двома непов'язаними об'єктами повинна бути не менше 100% висоти (вертикальне розташування) або ширини (горизонтальне розташування) першого. А відстань між двома рядками - 120% від кегля.

Але головна моя думка - довіряйте дизайнерам. Вони і в правилах композиції розбираються, і внутрішнє відчуття гармонії у них дуже сильне.

1_4

2.      Гармонія и максимум простоти

Fotome.uа
Тетяна Осадча
Дизайнер

Головне в будь-якому макеті - це гармонія і закономірність. Часи, коли було хаотичне нагромадження об'єктів - давно пішли. І наявність повітря в макеті - обов'язкова частина тієї самої гармонії. Я вважаю, що потрібно дотримуватися сучасної тенденції, згідно з якою в макеті повинно бути максимум простоти. Стів Джобс говорив колись, що досконалість - це не тоді, коли нема чого додати, а тоді, коли нічого відняти.

А й справді, якщо подивитися на дизайн сайту або будь-якої реклами Apple, то чітко простежується цей принцип. Зазвичай в їх макетах всю увагу забирає продукт, а  простір допомагає зробити акцент на ньому.

Fotome.uа
Тетяна Осадча
Дизайнер

Із сучасних трендів відмінним прикладом є flat-дизайн, він же плоский. Його стиль побудований на максимальній простоті фігур і вільному просторі. Так і головні об'єкти легко виділити, і «дихати» виходить дуже легко.

Також Таня зазначила, що вкрай корисно використовувати модульні сітки за принципом «правила трьох». Для цього потрібно провести три горизонтальних і три вертикальних лінії, які ділять макет на 9 рівних частин. Точки перетину цих ліній – місця максимальної концентрації уваги споживача. Таким чином, ви зрозумієте, де розміщувати найважливіші об’єкти або текст, а де можна додати більше повітря.

1_2

3.      Про білий фон і канони

Fotome.uа
Євгенія Карейша-Тищенко
Дизайнер

Найефектнішим завжди є білий фон, адже на ньому графічні об'єкти контрастують найкраще. Працюючи над фотокнигами, ми дотримуємося канонів композиції при розміщенні об'єктів, що допомагає раціонально використовувати простір макета.

Для кращого сприйняття інформації об'єкти в макеті повинні бути розміщені зліва направо, як ми читаємо, або з лівого нижнього кута по діагоналі до правого верхнього кута. Але також корисно іноді і порушувати ці канони. Яким чином? Це може бути перевернута буква в слові або не в тому місці поставлений об'єкт. Це завжди змушує задуматися того, хто дивиться зараз на книгу, рекламу або щось інше. Такий підхід обов'язково викличе емоцію.

І останнє, що хочеться додати - повітря завжди мало. Не намагайтеся заповнити весь простір, який є. Додайте максимум легкості своїм макетам.

1_3

4.      Як не перенаситити макет повітрям?

Ніяк. Дизайнерська мудрість говорить: «Якщо вам здається, що в макеті занадто багато повітря – додавайте ще». Головне в цій справі – усвідомити, що повітря, це не незапечатаний простір, він грає одну з ключових ролей в макеті – висуває на передній план той меседж або продукт, про який ви хочете повідомити споживача. Тому не бійтеся зробити свій макет порожнім, експериментуйте і тренуйтеся.

Давайте підсумуємо тепер всю інформацію. Сьогодні, щоб дати вашим макетів свіжий ковток повітря, потрібно:

  • трохи заглибитися в історію, щоб краще розуміти саме поняття повітря;
  • слідувати сучасним трендам, вони підкажуть, як зробити краще;
  • користуватися модульними сітками і дотримуватися правил композиції;
  • практикувати і експериментувати.

А як ви використовуєте повітря в макетах? Чи є у вас власні рекомендації на цю тему? Тоді з нетерпінням чекаємо ваших коментарів! І не забувайте, що внизу є форма підписки на наш блог. Підпишіться і залишайтеся завжди в курсі оновлень! 🙂

Article author
Анна Чура
Копірайтер Univest Advertising Production

Подписывайтесь на обновления
И оставайтесь всегда в курсе событий!