
Вчимося дихати! Як використовувати повітря в макетах?
- Useful marketers
Прямо зараз просто закрийте очі і глибоко вдихніть. Що ви відчуваєте? Чи вистачає вам повітря? Ми часто вживаємо вираз «не вистачає повітря», коли знаходимося в невеликому приміщенні або в місці, де нас оточує занадто багато людей. А тепер подумайте, чи вистачає повітря вашим макетам?
Цієї теми ми вже торкалися в статті про читабельність, коли говорили про відстань між буквами, словами, рядками і т.д. Тепер же розглянемо повітря в макетах більш глобально.
Почнемо з того, що весь простір макета поліграфічної продукції, веб-сайту, книги або будь-який ынший, можна поділити на два види: позитивний і негативний. До позитивного відносяться області, в яких розміщені будь-які графічні або текстові елементи. Негативним же є весь вільний простір, який ми і називаємо «повітрям».
З його допомогою ви можете:
- полегшити сприйняття інформації для споживача;
- виділити найважливіші елементи композиції;
- додати вишуканості вашій рекламі.
Останній пункт може здатися пафосним, але тим не менше це правда. Самі подумайте, що буде, якщо прибрати повітря? У кращому випадку споживач подивиться на вашу рекламу, але не прочитає. У гіршому – на вашу рекламу взагалі ніхто не буде дивитися, бо вийде суцільна плутанина і несмак в стилі «все краще одягну відразу».
Скажемо відразу, чітких правил щодо використання повітря в макеті немає. Але є рекомендації. Щоб отримати їх, ми опитали наших фахівців, які щоденно працюють з дизайном. Що ж вони думають з цього приводу?
1. Правило золотого перетину і відстань між об’єктами
Для початку ми поговорили з В’ячеславом, керівником нашого креативного агентства. Для нього повітря в макеті в першу чергу асоціюється з книжковими полями, що приводить нас до витоків, коли тільки зароджувалося книгодрукування. Що ж розповів В’ячеслав про це?

Якщо заглибитися в витоки, то книжкові поля спочатку розраховувалися за правилом золотого перетину: за допомогою послідовності Фібоначчі або спеціальної формули, завдяки яким можна потім побудувати золоту спіраль. Але якщо ми говоримо про поля в книзі, щоб максимально спростити і не вантажити вас кресленнями, можна звести це правило до одного принципу: область з контентом і поля слід проектувати по співвідношенню 1: 1,6.
Відстань між об'єктами і текстом має підбиратися з урахуванням того, пов'язані ці об'єкти між собою чи ні. Так відстань між двома непов'язаними об'єктами повинна бути не менше 100% висоти (вертикальне розташування) або ширини (горизонтальне розташування) першого. А відстань між двома рядками - 120% від кегля.
Але головна моя думка - довіряйте дизайнерам. Вони і в правилах композиції розбираються, і внутрішнє відчуття гармонії у них дуже сильне.
2. Гармонія и максимум простоти

Головне в будь-якому макеті - це гармонія і закономірність. Часи, коли було хаотичне нагромадження об'єктів - давно пішли. І наявність повітря в макеті - обов'язкова частина тієї самої гармонії. Я вважаю, що потрібно дотримуватися сучасної тенденції, згідно з якою в макеті повинно бути максимум простоти. Стів Джобс говорив колись, що досконалість - це не тоді, коли нема чого додати, а тоді, коли нічого відняти.
А й справді, якщо подивитися на дизайн сайту або будь-якої реклами Apple, то чітко простежується цей принцип. Зазвичай в їх макетах всю увагу забирає продукт, а простір допомагає зробити акцент на ньому.



Із сучасних трендів відмінним прикладом є flat-дизайн, він же плоский. Його стиль побудований на максимальній простоті фігур і вільному просторі. Так і головні об'єкти легко виділити, і «дихати» виходить дуже легко.
Також Таня зазначила, що вкрай корисно використовувати модульні сітки за принципом «правила трьох». Для цього потрібно провести три горизонтальних і три вертикальних лінії, які ділять макет на 9 рівних частин. Точки перетину цих ліній – місця максимальної концентрації уваги споживача. Таким чином, ви зрозумієте, де розміщувати найважливіші об’єкти або текст, а де можна додати більше повітря.
3. Про білий фон і канони


Найефектнішим завжди є білий фон, адже на ньому графічні об'єкти контрастують найкраще. Працюючи над фотокнигами, ми дотримуємося канонів композиції при розміщенні об'єктів, що допомагає раціонально використовувати простір макета.
Для кращого сприйняття інформації об'єкти в макеті повинні бути розміщені зліва направо, як ми читаємо, або з лівого нижнього кута по діагоналі до правого верхнього кута. Але також корисно іноді і порушувати ці канони. Яким чином? Це може бути перевернута буква в слові або не в тому місці поставлений об'єкт. Це завжди змушує задуматися того, хто дивиться зараз на книгу, рекламу або щось інше. Такий підхід обов'язково викличе емоцію.
І останнє, що хочеться додати - повітря завжди мало. Не намагайтеся заповнити весь простір, який є. Додайте максимум легкості своїм макетам.
4. Як не перенаситити макет повітрям?
Ніяк. Дизайнерська мудрість говорить: «Якщо вам здається, що в макеті занадто багато повітря – додавайте ще». Головне в цій справі – усвідомити, що повітря, це не незапечатаний простір, він грає одну з ключових ролей в макеті – висуває на передній план той меседж або продукт, про який ви хочете повідомити споживача. Тому не бійтеся зробити свій макет порожнім, експериментуйте і тренуйтеся.
Давайте підсумуємо тепер всю інформацію. Сьогодні, щоб дати вашим макетів свіжий ковток повітря, потрібно:
- трохи заглибитися в історію, щоб краще розуміти саме поняття повітря;
- слідувати сучасним трендам, вони підкажуть, як зробити краще;
- користуватися модульними сітками і дотримуватися правил композиції;
- практикувати і експериментувати.
А як ви використовуєте повітря в макетах? Чи є у вас власні рекомендації на цю тему? Тоді з нетерпінням чекаємо ваших коментарів! І не забувайте, що внизу є форма підписки на наш блог. Підпишіться і залишайтеся завжди в курсі оновлень! 🙂