
Як допомогти клієнту знайти ваш продукт і купити його? Відповіді на прикладі Choco Globs.
- Полезно маркетологам
- Проекты
Незважаючи на грандіозні зусилля і рекламні бюджети, які витрачають бренди на виховання лояльності споживача саме до своєї продукції, до 50% рішень про покупку товару конкретної торгової марки покупець приймає прямо в момент вибору в магазині. І в принципі більше 50% покупок, які відбуваються в гіпермаркеті – незаплановані.
Але коли покупець вже зайшов в магазин, він не бачить ваші ролики по телевізору, білборди на трасі або випадаючі банери в інтернеті. І тут постає питання, як ефективно впливати на покупця тут і зараз? А тим часом конкуренція між товарами в торговому залі найжорстокіша. Сукупність цих фактів підводить до двох висновків:
- Необхідні рекламні POS-матеріали, це – головний інструмент впливу на нього в даний момент!
- POS-матеріали для магазину повинні бути найефективнішими, розташувати їх потрібно максимально правильно, щоб вони зачепили покупця, фактично привели його до товару і змусили прийняти остаточне рішення.
Якими ж повинні бути рекламні POS-матеріали? Давайте розберемо на прикладі вигаданого бренду солодощів Choco Globs. Хапайте візок і поїхали!
В яких зонах магазину краще размістити POS-матеріали?
Отже, у більшості класичних магазинів можна виділити кілька типових зон:
- фасад магазину,
- зона входу і біля кас,
- головна алея і проходи в рядах,
- стелаж/полиця.
Тобто у нас з вами є 4 зони, на яких можна яскраво і ефектно виділити свою продукцію за допомогою POS-матеріалів. Давайте по черзі розберемо кожен з них поетапно.
1. POS на фасаді магазину
Перша наша задача – привернути увагу споживача ще на вході в гіпермаркет. Для цього ми рекомендуємо використовувати такі види POS-матеріалів:
- фасадний банер,
- наклейки на вітрину,
- наклейки на вхідних дверях,
- самостійно стоячі конструкції (ростові фигури, штендери).
І тепер трохи «фішок», знання яких допоможе вам витягти максимум вигоди і ефекту від використання цих POS-матеріалів.
Замовляя фасадний банер, вибирайте УФ-друк. Так ваш банер довго збереже товарний вигляд, завдяки стійкості УФ-фарби до вигоряння.
Наприклад, так буде виглядати банер, коли його тільки повісили:
А так він буде виглядати через 2 роки:
Розумієте, в чому справа, так? 🙂
Для вітрини і дверей використовують сендвіч-наклейки. Їх перевага в тому, що вони працюють в обидві сторони. Порівняйте ефект від звичайної наклейки і від «сендвіча»:
Вулична ростова фігура повинна бути на металокаркасі і з утяжувачем. Привернути більше уваги допомагає нестандартна форма. Також ви можете перетворити ростову фігуру в тантамарески і заманити покупця до взаємодії з нею.
Використовуйте стіни будівлі і навіть асфальт на виході як носій реклами. Благо, сучасні матеріали і технології друку дозволяють це.
2. Види POS-матеріалів для зони входу і біля кас
На цьому етапі розмістити рекламу можна на слідуючих носіях:
- аларми,
- турнікети,
- вхідна арка,
- ростові фигури і роллапи,
- візок.
Так-так, вам не здалося, останній носій – візок! 🙂 На нашому прикладі ми використовували свого роду стоппер на пружині, який точно чіпляє погляд клієнта:
Знаєте, в чому його головна перевага? Він працює весь час, поки покупець в магазині, але при цьому ніяк не обмежує функціонал візка.
Аларми (вони ж антикражні ворота) – також ефективний носій реклами, адже через них проходить кожний покупець. Для брендування можна використовувати як бюджетні матеріали (банер, бумагу), так і больш дорогі (гофрокартони, пластик).
Також мало хто використовує в якості носія реклами турнікети на вході. А даремно, адже повз них, як і через аларми, проходять всі. Як це може виглядати:
Але тут головне врахувати, що турнікети піддаються агресивному впливу (їх постійно штовхають, б’ють кошиками і т.д.), тому реклама на них повинна бути з ударостійких матеріалів.
«Добити» клієнта на другому етапі вам допоможе ефектна вхідна арка:
Зона входу на цьому закінчується, і ми з вами можемо рухатися далі.
3. POS-матеріали для головної алеї і проходів в рядах
Тепер ми знаходимося в торговому залі. У цій величезній зоні нам допоможе такі POS:
- мобайли,
- підлогова графіка,
- промоторці торгових рядів (боковини + топпери),
- паллетна обмотка,
- рекламні стенди-гірки,
- окремо розташовані брендзони.
Почнемо з мобайлів. Їх перевага в тому, що покупці бачать їх здалеку. До того ж при потоках повітря вони трохи хитаються в різні боки, що створює динаміку. А динаміка в свою чергу привертає людей. Оптимальні матеріали для Мобайлів: картон, поліпропілен і пінокартон.
Також можна прикрасити торговий зал брендованими гірляндами. Це досить бюджетний POS, який дозволяє використовувати найлегші і недорогі матеріали.
Тепер поговоримо про прохід. Всі ви знаєте, що посеред залу облаштовуються невеликі зони, на яких виставляють товар. Цю зону можна і потрібно брендувати. В тренді зараз палетні обмотки, які відмінно справляються з цим завданням. Варіанти матеріалів для них: поліпропілен, картон, композитний алюміній і ін.
Тепер додаємо ще невелику конструкцію для залучення уваги:
Але на цьому не все. У цю картину додаємо ще один рекламний елемент – підлогову графіку. Це відмінна навігація в торгових залах, адже з її допомогою створюється чіткий шлях, по якому покупець йде до вашого товару.
Якщо скомпонувати ці POS-матеріали між собою, отримуємо повноцінну брензону посеред торгового залу. Це може виглядати так:
І якщо вже ми говоримо про тренди в ритейлі, то не можемо пропустити стенди з картону. Подібні конструкції є досить бюджетними, витримують на своїх полицях пристойну вагу і екологічно безпечні. Єдиний їхній недолік – обмеження в конструктиві через специфіку матеріалу. Тому, якщо вам потрібен нестандартний стенд, то доведеться використовувати більш дорогі матеріали.
Крім картонних стендів, встановіть стелаж в торці торгового ряду.
Ще один варіант яскравої і ефективної презентації вашого продукту – рекламні меблі. Це, звичайно, не бюджетна конструкція, але вона приносить багато користі.
4. Реклама в зоні стелажу/полиці з товаром
Це остання група POS-матеріалів. У неї ми включаємо:
- джумбі,
- шелфстоппер,
- воблер,
- шелфтокер,
- органайзер.
Почнемо з джумбі. Якщо ви не знаєте, джумбі – це збільшена копія товару. Це може бути окрема конструкція, але ми пропонуємо використовувати цей POS як великий, кричущий навігатор. Повісивши джумбі над полицею з вашим товаром, ви так і кричите: «Сюди! Вам потрібно йти сюди! »
Матеріали повинні бути легкими, що відповідно дозволяє невеликий бюджет.
Наступні на черзі – шелфстоппери. Коли ви вирішуєте використовувати цей вид POS-матеріалів, потрібно враховувати такі моменти:
- шелфстоппер нестандартної форми привертає більше уваги;
- для виготовлення потрібно використовувати неламкі матеріали (поліпропілен, полістирол, ПЕТ), так як покупці будуть чіпляти шелфстоппери;
- шелфстоппери ні в якому разі не повиненні заважати переміщенню самого товару на полиці.
З воблерами все просто: яскрава табличка з назвою продукта із картона чи тонкого пластика на прозорій ніжці.
Шелфтокери – це теж не новий для рітейлу POS, але він продовжує працювати і прикрашати полиці з вашим товаром. Матеріали: бумага, картон і пластик.
Останній на сьогодні POS, яким ми пропонуємо вам скористатися – це дисплей. Здавалося б, це досить простий прийом, але його мало хто використовує. Коротко про дисплеї в одній картинці:
У підсумку весь товар на полиці виглядає так:
Тепер давайте підведемо невеликі підсумки. Щоб успішно провести клієнта від входу в магазин до полиці, на якій розміщений ваш товар, нам потрібно використовувати стандартні і нестандартні POS-матеріали відразу в декількох зонах: на фасаді і вітрині магазину, безпосередньо на вході в торговий зал і в прикасовій зоні, між продуктовими рядами і на самій полиці з продукцією. Тільки комплексне використання POS-матеріалів дає максимум результату.
ВАЖЛИВО! Коли ви розробляєте дизайн ваших POS-матеріалів, обов’язково використовуйте кольори, які відрізняються від кольорової гами самого супермаркету. В іншому випадку, ваш POS ніхто не помітить.
Друзі, можливо ви хотіли б дізнатися більше про будь-якi POS-матеріали. Тоді залишайте коментарі, і ми обов’язково відповімо на всі ваші запитання. І підписуйтесь на оновлення нашого блогу, щоб не пропустити нові корисні публікації. До нових зустрічей! 🙂