м. Київ, вул. Кржижановського, 4 +38 (044) 494 07 47
Замовити прорахунок
04.04.2017

Екскурсія в Широкотрополіс, або історія одного брендмауера

    У дитинстві, напевно, кожен уявляв себе в ролі детектива, подвійного агента або відчайдушного журналіста, який намагається дізнатися секретну інформацію. Впевнена, що кожен з вас це робив. Я і сама була такою. І ось, коли я вже подорослішала, мені це вдалося.

    Думаючи над новою темою для статті, мені в голову прийшла ідея, що було б здорово показати вам повний процес виготовлення якого-небудь виробу. І так вже зірки зыйшлися, що в цей час до нас як раз поступило цікаве замовлення. Пазлик склався, і тепер я несу в маси розповідь про те, як виробляють брендмауери.

    Крок 1: підготовка 

    Насамперед я поговорила з начальником і домовилася, що мені проведуть екскурсію по відділу широкоформатного друку, все покажуть і все розкажуть. Але як же йти на спецзавдання без попередньої підготовки?

    Я порозпитувала то тут, то там і з’ясувала, що друк брендмауера складається з таких етапів:

    • надходження замовлення до менеджера;
    • додрукарська підготовка макету дизайнером з відділу широкоформатного друку;
    • безпосередньо друк брендмауера;
    • зварювання всіх частин виробу в одне ціле;
    • монтаж полотна на призначену конструкцію.

    Але це максимально спрощена картина створення брендмауера. Кожен з цих етапів має свої нюанси, про які варто розповісти докладніше. Тому, озброївшись диктофоном, я вирушила до відділу широкоформатного друку, він же Широкотрополіс.

    Екскурсія починається

    Яка ж екскурсія без гіда? Першому ця роль дісталася Олександру Мінаєву (в діалогах АМ) – це наш керівник відділу широкоформатного друку зі стажем вже більше 15 років. Тому він в цих справах розбирається краще за всіх.

    Щоб не заплутатися потім, вирішила переходити від одного етапу до іншого за встановленим вище порядком. Тому нашу розмову з Мінаєвим ми почали з обговорення роботи менеджера:

    АЧ: Коли заходить замовлення на брендмауер, в чому полягає робота менеджера?

    АМ: В першу чергу, це консультування клієнта з приводу матеріалів, способів друку, прорахунок вартості і т.д. Але для нас вкрай важливо, щоб менеджер отримав від клієнта необхідні вихідні файли: креслення виробу, саме зображення, яке буде надруковано, спосіб кріплення брендмауера на стіні.

    І поки ми ще не занурилися повністю в цю серйозну тему, я вирішила швиденько сфотографуватися з Олександром.

    photo_2017-03-31_17-36-07

    Селфі зроблено, можна продовжувати.

    АЧ: А що ще повинен надати замовник?

    АМ: Своє чітке бачення результату і, в ідеалі, кольоропроби. Часто трапляється так, що клієнт думає, що він заклав один конкретний колір в план виробу, а на ділі виходить зовсім не так. А роблячи кольоропроби, він відразу може визначити відповідність або невідповідність очікуваного і реального результату. І нам до того ж не доводиться тоді допрацьовувати макет, що скорочує витрати клієнта.

    Коли менеджер обговорив з замовником всі питання і отримав необхідні файли, настає черга дизайнера попрацювати над грандіозним іміджевим полотном.

    У чому полягає робота дизайнера над брендмауером?

    Як ми вже з’ясували, від менеджера до нього потрапляють креслення виробу, вихідне зображення, інформація про спосіб кріплення і т.д.

    Починається робота дизайнера з перевірки цих файлів. Що перевіряти, Олександр Мінаєв мені, звичайно ж, розповів.

    АМ: Перше, на що звертає увагу дизайнер, це відповідність розмірів. Розмірів креслення і картинки. Вони, звісно ж, повинні збігатися. Також велике значення має дозвіл картинки.

    АЧ: Я вже створювала чек-лист по макетах і писала там, що якість має бути не менше 300 dpi, правильно?

    АМ: Не правильно, – сказав Олександр, – серед замовників також існує ця омана. Це правило діє для виробів не настільки великого розміру. А тепер давайте подумаємо про те, що брендмауер – це картинка дуже великого розміру. І якщо він не буде розглядатися поблизу, то може підійти  і  10 dpi. А якщо воно буде 300 dpi, то можуть виникнути 2 варіанти складнощів:

    • через велику «вагу» файлу програма його не відкриє;
    • через велику «вагу» файлу комп’ютер його не збереже.

    Наш зір влаштований таким чином, що, коли ми дивимося на картинку здалеку, наші очі самі вже добудовують її і надають більш чітку форму.

    Це нагадало мені про картинки з графічними ілюзіями. Ми розглядаємо їх поблизу, і, коли зір сфокусовано, бачимо пікселі. Але якщо ми розслабимо зір, то можна побачити об’єкти, заховані в такій картинці. З брендмауера схожа ситуація.

    Але повернемося до додрукарської підготовки. Коли дизайнер звірив усі розміри, затвердив якість зображення, виконав кольоропробу і затвердив її з замовником, він розбиває весь брендмауер на частини (тайли) – вертикальні смуги макета шириною від 3 до 5 метрів.

    photo_2017-04-03_17-17-52

    Для чого це потрібно? Рулон матеріалу, на якому друкують брендмауер, може бути шириною до 5 метрів. А ширина самого виробу в цей час може бути і 10, і 20 і 50 м. Тоді-то дизайнеру і необхідно поділити весь брендмауер на тайли.

    Трохи забігаю наперед, але ось так вони будуть виглядати в підсумку:

    тайлы

    Давайте поговоримо про матеріали

    АЧ: Тобто, якщо замовник надасть все з вище перерахованого, то він отримає таку картинку, яку хоче?

    АМ: Не завжди. Часто побажання клієнтів не збігаються з реальними можливостями друку. Сприйняття зображення також залежить від матеріалу, на якому воно друкується. Це може бути фронліт (цілісний литий банер) або банерна сітка. Банерна сітка – це коли тканинна основа має більший крок, тому банер «не заливає» тканину по всій площині, і в результаті матеріал виглядає, як перфорований. На фронтліті зображення завжди виглядає більш насиченим.

    АЧ: Так чому тоді не використовувати завжди фронтліт?

    АМ: Ми не завжди можемо це робити. Все залежить від розрахунку конструкції, в якому враховується вага полотна, висота конструкції, положення відносно рози вітрів і т.д. Так, наприклад, щільність банерної сітки – до 300 г / м², а фронтліта – до 500 г / м². І якщо ми говоримо про брендмауери розміром в 1000 м², то ця різниця в 200 г грає велику роль. Також сітка завдяки перфорації набагато краще пропускає повітря. Якщо брендмауер монтується на ремонтні конструкції або на слабку стіну, яка потребує реставрації, то, при сильних поривах вітру через велику вагу виробу така стіна може просто впасти. Тому часто в цілях безпеки використовують банерну сітку.

    3_длинное

    Тут в моїй голові намалювався чергове, але цілком обґрунтоване і важливе питання.

    АЧ: Що ж потрібно зробити, щоб навіть надрукований на сітці брандмауер був яскравим?

    АМ: Це спірне питання. Як варіант, можна розтягнути його на тлі темної стіни, або максимально близько до стіни. Тоді темний фон буде додавати контрасту полотну, а завдяки близькому розміщенню будуть менш помітні елементи конструкції за брендмауером.

    Відмінно, і з цим питанням ми розібралися. Пора переходити безпосередньо до друку. Тому роль екскурсовода перейшла до Ігоря Медяного, оператору широкоформатного друку Univest Advertising Production.

    Дізнаємося, як друкують брендмауери

    В першу чергу Ігор (в діалогах ІМ) розповів мені про способи, якими друкують брендмауери. І якщо в матеріалах вибирають між фронтлітом і сіткою, то тут баттл відбувається між сольвентним і ультрафіолетовим друком. У кожного способу є свої переваги.

    Сольвентна фарба – це найбільш оптимальний варіант. У неї і механічна стійкість краще, і ціна приємніше для замовників. Тому ми зазвичай рекомендуємо саме цей спосіб друку.

    Але при цьому УФ-друк завжди в пріоритеті у захисників екології. У стійкості вона не сильно поступається сольвентній, ще й екологічно безпечна. А як ми знаємо зі статті “Тренди в дизайні поліграфії на 2017 рік», все, що еко, це тренд. Але і коштує УФ-друк дорожче.

    А друкують брендмауери на широкоформатних рулонних принтерах шириною в 3 м або 5 м.

    АЧ: Припустимо, дизайнер виконав всі свої завдання, матеріал і спосіб друку обрані, теоретично все готово. Ви відразу починаєте друкувати брендмауер?

    ІМ: Не зовсім. Для початку ми перевіряємо налаштування обладнання та його загальний стан. Крім правильних налаштувань, воно повинно бути чистим. Ми ж не хочемо, щоб в якомусь важливому місці брандмауера з’явилася пляма, яка зіпсує весь вигляд. Тому чистота друкарських апаратів – це перше правило, якого потрібно дотримуватися завжди!

    Похвально, нічого не скажеш. Завжди радує такий відповідальний підхід до своїх обов’язків. На цій радісній ноті я з Ігорем вирішила сфоткатися.

    photo_2017-04-03_17-17-41

    Посміхнулися, сфотографувалися – можна далі продовжувати.

    ІМ: Перед тим як друкувати брендмауер, ми спочатку перевіряємо, щоб матеріал, на якому ми будемо друкувати, був однаковим або з однієї партії. І на кожному рулоні виконуємо тестовий друк, щоб звірити з еталонним зразком. Ми ж повинні переконатися в правильності передачі кольору і в якості друку. Краще перевірити на маленькому шматочку, ніж передруковувати потім готовий виріб.

    Це як сім раз відміряй, один раз відріж. Не можна забувати, що брендмауер – виріб великий і дорогий. Тому до підготовки друку необхідно ставитися з максимальною відповідальністю.

    Так ось. Після всіх перевірок починається друк кожного тайла брендмауера. Вони друкуються відразу в рулон, і по завершенні друку їх обрізають ..

    6_длинное

    Знаєте, у нас на виробництві говорять, що друк кожного тайла брендмауера схожий на політ в літаку. Якщо вже злетіли, то зійти можна тільки після посадки. І як в літаку важливий професіоналізм пілота, так і у нас на виробництві важливий рівень кваліфікації оператора друку.

    Залежно від розмірів виробу процес друку може займати від десятка годин до декількох діб. А по закінченню цього етапу виробництва, готові тайли брендмауера направляють на друкарську обробку.

    Раз дощечка, два дощечка – буде драбинка. Раз тайл, два тайл – буде брендмауер

    Про це мені вже розповідав третій фахівець, Олександр Сипливий (в діалогах АС), він же Санич. Саме він керує процесом зварювання бредмауера, тому йому і розповідати все. Мені навіть пощастило подивитися, як це відбувається. Але перед цим потрібно було зрозуміти теорію.

    АЧ: Саша, а яким чином ви поєднуєте частини брендмауера між собою?

    АС: Для зварювання ми використовуємо технологію термозварки за допомогою гарячого повітря. Це коли за допомогою спеціального апарату в місці з’єднання краю банерної сітки або фронтліта (в моєму випадку саме банерної сітки) нагріваються до такої міри, що між ними відбувається дифузія, і вони міцно з’єднуються.

    Далі Саша мені пояснював, чому необхідно робити це правильно, особливо з банерної сіткою. Напевно, варто поділитися цим і з вами.

    Вся справа в тому, що через прозорості сітки в місцях скріплення виходить більш висока щільність матеріалу. І якщо виконати це завдання неправильно, то в результаті ми отримаємо дуже помітний шов.

    І при цьому фарбувати зону шва теж не можна. Якщо зробити це, ми ризикуємо отримати слабке скріплення. А в результаті в момент натягування на конструкцію брандмауер може просто розірватися. А це дуже боляче в усіх сенсах.

    Поблизу процес зварювання виглядає так:

    IMG_20170314_150426

    Бачите дим, який виходить від машинки? Це тому що температура повітря, яке вона випускає, досягає 490 градусів. Але це не означає, що така температура використовується завжди. Як сказав мені Саша, її необхідно підбирати індивідуально мало не для кожного матеріалу. Звичайно, перед тим як почати зварювання, тайли вирівнюються по поверхні, з’єднуються їхні краї, та так, щоб края зображення чітко збігалися.

    Скажу чесно, я не дуже розуміюся в хімії або фізиці. Навіть не знаю, до чого це більше відноситься. Але я зрозуміла, чому ми не можемо фарбувати шов. Коли ми скріплюємо між собою чисті тайли, все в порядку. Але коли є фарба, то ми з’єднуємо сітку, фарбу і ще одну сітку. В результаті шов менш міцний і небезпечний.

    А ще я для зварювання брендмауера потрібно величезне приміщення. Уявіть собі брандмауер висотою в 46 метрів. Це ж майже 20-поверхова будівля! Його потрібно зварити, а шви робляться тільки вертикальні.

    Так що там представляти? Краще самі подивіться:

    5_длинное

    Люверси або кишені?

    Завершальним етапом створення брандмауера є забезпечення надійного кріплення. Це можна зробити двома способами: за допомогою люверсів або кишень під раму.

    Про це я також вирішила розпитати Сашу:

    АЧ: Коли ми використовуємо люверси і коли кишені?

    АС: Перші більше підходять для іміджів розміром до 100 м² з невеликою вагою. Тоді по всьому периметру ми набиваємо металеві люверси, через які потім простягаються троси.

    Якщо ви не знаєте, то виглядають люверси ось так:

    2_длинное

    АС: Але для більш великих виробів ми рекомендуємо використовувати кишені. Справа в тому, що при вітрових навантаженнях удар на себе беруть саме люверси. І нехай навіть їх багато по периметру, навантаження йде на конкретні точки кріплення. І якщо брендмауер великих габаритів і відповідно великої ваги, то є ризик розриву. З кишенями ж полотно буде триматися набагато міцніше, так як по всьому периметру буде металевий каркас.

    По суті, кишені – це підвернуті краї брендмауера, в які потім протягують металеву раму. Виглядають вони так:

    1_длинное

    Зварка брендмауера, скажу я вам, видовище захоплююче. Але спостерігати за цим процесом до кінця я не наважилася. А все тому, що у хлопців на це пішло понад 6 годин!

    І вже за традицією перед виходом я встигла зробити фото і з Сашком.

    photo_2017-03-31_17-33-25

    Коли цей етап закінчився, закінчилося і технічна участь друкарні в реалізації брендмауера. Далі виріб вже переходить в руки промислових альпіністів, які займаються його монтажем.

    І тут знову-таки важливий досвід і відповідальність співробітників друкарні. Час монтажу брендмауера завжди обговорюється заздалегідь, і змінити його не вийде. Тому виконувати всі етапи виробництва необхідно точно в строк.

    Коли вже і промислові альпіністи закінчують свою роботу, то нашому з вами погляду з’являється ось така краса:

    3

    Так і з’являються на світ брендмауери. Але давайте ще разок повторимо всі етапи, щоб закріпити:

    1. Спочатку з клієнтом спілкується менеджер. Вони обговорюють всі формальні питання, а також менеджер отримує вихідні файли для брендмауера: креслення, картинку, кольоропроби і т.д.
    2. Менеджер передає всі файли дизайнеру на допечатную обробку: перевірку, виведення кольоропроби, розбивку полотна на частини.
    3. Після того як дизайнер виконав свої завдання, до роботи приступають оператори широкоформатного друку: готують принтери до роботи, роблять контрольну кольоропробу і друкують всі частини брендмауера.
    4. Після друку починається зварка тайлів в одне цілісне полотно. Зварюють їх за допомогою гарячого повітря. В даному випадку, температура повітря досягає 490 градусів. Також під час зварювання готують елементи кріплення брендмауера: люверси або кишені.
    5. Готовий брендмауер потрапляє до промислових альпіністів, які монтують його на будівлю.
    6. А після ми ходимо або проїжджаємо повз і милуємося іміджевим банером на одній з вулиць нашого міста.

    На цьому мій звіт про виконане спецзавдання закінчується. Може, у вас залишилися питання? Тоді не соромтеся, задавайте їх у коментарях! А якщо ви ще не підписані на оновлення блогу, то саме час це зробити, заповнивши форму нижче.

    Автор статті
    Анна Чура
    Копірайтер Univest Advertising Production

    Коментарі:
    • Наразі жодного коментаря не знайдено. Але Ви можете стати першим!
    Підписуйтесь на оновлення
    І залишайтеся завжди в курсі подій!