м. Київ, вул. Кржижановського, 4 +38 (044) 494 07 47
Замовити прорахунок
04.11.2016

Як залучити клієнтів до закладу? Створюємо вивіску що продає.

  • Корисно маркетологам

Кожен день ви проходите повз десятки магазинів, торгових центрів, ресторанів і кафе. Ви можете не запам’ятати назви, але якийсь виразний елемент оформлення відкладеться в пам’яті. Згодні? У цій статті ми розповімо, якою має бути вивіска, що привертає увагу. Ну що, готові прийняти кілька порад, як зробити вивіску не просту, а таку, що продає? Тоді поїхали!

Можливо, ви думаєте, що маркетинг, психологія, дизайн – різного поля воїни. Але якщо мова йде про створення чогось суттєвого і ефективного, то підходити потрібно комплексно. Тому зараз ми пройдемо по кожному (пункту) і зрозуміємо, як застосувати ці знання для підготовки вивіски.

Маркетинг – усьому голова

1

Визначаємо клієнта

Давайте міркувати від зворотнього. Що, якщо ми не знаємо, хто наш клієнт:

• стать
• вік
• доходи
• смаки і переваги
• біль і сумніви?

Як ми зможемо залучити його до нас? А ніяк! Звідси і перша порада:

Визначте своїх клієнтів, опишіть і зрозумійте їх, тоді ви знайдете один одного.

Як це використовувати для вивіски? Краще розберемо на прикладі. У нас фірмовий магазин дитячого одягу. Описуємо клієнта: жінки віком 20-35 років, дохід середній, купують речі за доступною ціною, їх любов і слабкість – діти. Адаптуємо вивіску магазину під них: використовуємо яскраві, але приємні кольори (рожевий, блакитний, кольори веселки), мультяшні персонажі, не робимо дуже розкішну вивіску, щоб магазин не викликав відчуття дороговизни. Це врахували, рухаємося далі.

Вивчаємо конкурентів

Навіщо вивчати конкурентів? Щоб виділитися, бути краще, залучати більше клієнтів, так як вони у нас одні і ті ж. І тут назріла друга порада:

Вигідно виділяйтеся на тлі конкурентів.

Переносимо цю пораду на нашу вивіску. Це особливо важливо, якщо магазин в торговому центрі, де конкуренти не дрімають. Дивимося, як вони представили магазин і робимо краще. Все просто!

Унікальна торгова пропозиція – двигун продукту

Пропоную не заглиблюватися в термінологію і відразу перейти до прикладу. Що скажете?

Наприклад, у нас заклад швидкого харчування, що працює цілодобово. Наша унікальна торгова пропозиція в цьому випадку звучить: Піца і бургери швидко, дешево, в режимі 24/7.

Як це втілити в вивісці? До назви, яка буде на вивісці, додаємо ходові продукти і елемент 24/7, що світиться. Клієнтам здалеку видно, що ми пропонуємо і в якому режимі працюємо. Вивіска зробила свою справу: не тільки привернула увагу клієнта, а ще й залучила самого клієнта в заклад.

 

Психологія – тонка грань між зрозумілим і незрозумілим

planet-hollywood-caesars-palace

Правильно обираємо кольори

Ми знаємо по собі, що одні кольори нам подобаються, інші – дратують, треті – викликають приємні або неприємні асоціації. Ми не завжди замислюємося, чому так відбувається, але коли мова йде про бізнес, то варто в цьому розібратися. Тому приділіть особливу увагу пораді номер три:

Вивчіть вплив кольору на поведінку людини.

Є такий факт, що людина контактує з вивіскою 3-5 секунд. Це маленький проміжок часу. Згодні? І потрібно постаратися, щоб за ці секунди викликати у перехожих правильне уявлення про наш заклад і, в ідеалі, залучити їх до відвідування. І колір тут відіграє важливу роль. Про вплив кольору на людину є ціла стаття, тому зараз наведемо тільки пару прикладів і відразу перенесемо їх на вивіски.

  • Червоний колір – агресивний і привертає увагу. Будьте з ним обережніше, використовуйте тільки для виділення одного або кількох елементів вивіски.
  • Жовтий – звабливий колір, звертає увагу на щось важливе (відразу спадає на думку жовтий цінник в магазині з акційною ціною). Цей колір застосовують аудиторські компанії, рекламні / маркетингові агентства.
  • Холодні кольори (синій, блакитний, сірий) – ризикують залишитися без уваги. Найчастіше люди проходять повз такі кольорів, тому використовувати їх бажано в комбінації з іншими.

Приділяємо увагу формі

Коло, квадрат, трикутник. Яку форму вибрати для вивіски або елементів?

Давайте аналізувати разом, але не забуваємо, що ми зараз говоримо про психологію:

  • Коло – асоціюється з завершеністю і в той же час з нескінченністю. Якщо ми плануємо вивіску, наприклад, для цілодобового закладу або компанії, яка надає комплексні послуги, то кругла форма виглядала б органічно.
  • Трикутник – символ сонця, життя, вогню, влади, прагнення. Трикутні елементи підійдуть для кур’єрських служб, магазинів для активного відпочинку.
  • Квадрат – символізує стабільність, міцність. Цю фігуру можна часто зустріти в логотипах великих компаній. Може, тому вони і великі, варто задуматися.

Плавно підходимо до четвертої поради:

Враховуйте попередні три поради і не забувайте про форми.

Ми врахували поради з маркетингу та психології, тепер зможемо придумати концепцію вивіски, що продає. Залишився останній і дуже важливий етап – дизайн.

 

Дизайн – яскравий світ краси і креативу

planet-hollywood-planholly-1-998_54_990x660_201406011904

Підбираємо шрифт

“Іду по вулиці, бачу магазин і називається він … не можу зрозуміти як, проходжу повз, так і не розгадавши цей ребус” – знайома ситуація? З упевненістю скажу, що багато зустрічали таких вивісок і проходили повз, а заклади страждали від нестачі клієнтів. Але у нас такого не буде, тому що ми запам’ятаємо п’яту пораду:

Шрифт повинен бути розбірливий.

Тепер ми відсіяли незрозумілі шрифти і зіткнулися з вибором. Щоб визначитися з потрібним, ми враховуємо вид діяльності. Наприклад, для салонів краси, ресторанів, магазинів косметики та парфумерії використовуємо рукописні (декоративні) шрифти.

Univest Creative
Лілія Гоптарева
Арт-директор

Немає гарних чи поганих шрифтів. Є ті, які відповідають настрою, тенденціям і відповідають вашій меті. Головне, щоб вони не були застарілими, надокучливими або безликими. Але є ті шрифти, які втратили свою актуальність і їх краще уникати: Days, Cuprum, Lobster, PT Sans, Meta, Officina, DIN, Myriad Pro і Comic Sans.

Тепер вибір став ще очевидніший, і ми з легкістю підберемо розбірливий шрифт, який підходить для нашого бізнесу.

Набагато швидше і простіше зробити вивіску, коли продуманий фірмовий стиль: логотип, набір кольорів, шрифтів і посібник з використання. Але це вже тема для окремої статті.

Univest Advertising Production
Тетяна Володимирська
Керівник групи дизайнерів

Намагайтесь визначити заздалегідь будете ви використовувати одну мову або більше.
Наприклад, є шрифти, які мають тільки англійську мовну розкладку, а російська відсутня.
В майбутньому це вбереже вас від зайвого головного болю.

Думаємо над графічними елементами

На нашій вивісці може бути не тільки текст, а й графічні елементи. Їх завдання – привернути увагу, виділити на тлі інших. Особливо якщо ці елементи відображають нашу діяльність.

Розберемо на прикладі магазину взуття. На вивісці “сидить” черевик, з якого звисають справжні шнурки. Політ людської фантазії безмежний, тому тут доречна шоста порада:

Підходьте до розробки вивіски креативно, виокремлюйтесь.

Підкреслити унікальність ідеї допомагають спецефекти:

  • підсвічування
  • звукові ефекти
  • анімація
  • 3D-об’єкти

Ми продумали концепцію вивіски, дизайн. Залишилося тільки провести, повісити і милуватися.

Всі тонкощі виробництва ми опишемо в наступній статті.

planet-hollywood-las-vegas-nv-usa

А зараз давайте підведемо підсумок нашої “прогулянки” по створенню вивіски, що продає:

Порада 1: Визначте саме своїх клієнтів, опишіть їх і зрозумійте, тоді ви знайдете один одного

Порада 2: Вигідно виділяйтеся на тлі конкурентів

Порада 3: Вивчіть вплив кольору на поведінку людини

Порада 4: Враховуйте попередні три поради і не забувайте про форми.

Порада 5: Шрифт повинен бути розбірливий.

Порада 6: Підходьте до розробки вивіски креативно, виокремлюйтесь.

А 7 пораду отримаєте від експерта:

Univest Creative
В'ячеслав Слободян
Керівник агенції

Не варто розглядати вивіску як окрему субстанцію, вона лише частина загальної айдентики. Дуже важливо вже на початку життя компанії розробити ефективний комплекс візуальної ідентифікації.

Сподобалася стаття? Підписуйтесь на наш блог нижче!

Автор статті
Лінда Ковальська
Копірайтер

Коментарі:
  • Наразі жодного коментаря не знайдено. Але Ви можете стати першим!
Подписывайтесь на обновления
И оставайтесь всегда в курсе событий!