м. Київ, вул. Кржижановського, 4 +38 (044) 494 07 47
Замовити прорахунок
24.04.2017

Як зробити білі елементи в макеті дійсно білими?

  • Корисно маркетологам

Для виготовлення наклейок, етикеток, каталогів і іншої поліграфічної продукції часто необхідно застосовувати друк білим кольором. Але щоб білі елементи дійсно були надруковані білими, цей колір в макет потрібно закласти. Як це зробити? Зараз розповімо!

Трохи про White

Друк білилами використовується для розширення дизайнерських рішень і можливості друку на прозорих матеріалах. Ними можна надрукувати:

  • планшетні елементи, які заливаються однорідним кольором, зі 100% заповненням;
  • напівтонові об’єкти, якщо цього вимагає задумка дизайну.

І наявність білого кольору в макеті не завжди означає, що він там є.

Univest Advertising Production
Тетяна Володимирська
Керівник групи дизайнерів

Давно, коли я була молодим і недосвідченим дизайнером (ще до роботи в Univest Advertising Production), мені вперше поставили завдання підготувати макети упаковок. У макеті були білі плашки і букви, і я вирішила, що так їх і надрукують. Відповідно, не позначила білу фарбу додатковою і не зробила ряд необхідних дій. Макет в результаті був відправлений на китайське виробництво, де його так і надрукували. Після я побачила в магазині ці упаковки, текст на яких був нечитабельним, та й взагалі прозорим, а білим кольором там і не пахло. Я була щиро здивована таким результатом.

Якщо ви надсилаєте в друкарню неправильно підготовлений макет, то він буде доопрацьовуватися на місці. А це – відстрочка друку в комплексі з додатковими витратами. Щоб ваш файл відразу пішов до друку, ми підготували для вас покрокову інструкцію з підготовки макета на прикладі Adobe Illustrator і Adobe Photoshop.

Макети з білилами для різної продукції: схожість і відмінності

Для правильної підготовки макета спочатку необхідно визначити вид продукції, який будемо друкувати. Перша проста відмінність – це те, що в макеті широкоформатного виробу біла фарба буде називатися White, а для цифрового друку на HP Indigo 5500 – White_HP.

Друк білим кольором часто застосовується для виготовлення різних наклейок та іншої дрібної рекламної поліграфії. І призначення продукції грає свою роль. Так для наклейки з білою підкладкою на прозорому матеріалі, двосторонньої наклейки типу “сендвіч” і паперової поліграфії підготовка макету відрізняється.

белила

Почнемо з того, що простіше – давайте визначимо загальні моменти в підготовці макетів з використанням білої фарби:

  • кольори в програмах Adobe Illustrator, Adobe Photoshop і т.д. повинні бути задані як SPOT-кольори;

Univest Advertising Production
Олексій Сафронов
Провідний інженер-технолог

Spot-кольори - це додаткові кольори в макеті (білила, лак, фірмові кольори Pantone), які друкуються окремими сумішевими фарбами, а не фарбами CMYK. І відповідно, якщо ми не визначимо їх як Spot-кольори, друкарська машина просто не розпізнає цю фарбу і надрукує її в режимі CMYK.

  • назва білого SPOT-кольору може бути тільки White (White_HP для HP Indigo);
  • для білої фарби завжди повинен бути призначений атрибут Overprint;
  • елементи, які друкуються білилами, в Adobe Illustrator необхідно винести на окремий шар, а в Adobe Photoshop – окремим каналом.

Наклейки часто друкуються на прозорій плівці. А на такому матеріалі неможливо зберегти насиченість кольорів без використання білої фарби. Тому відмінності ми вирішили показувати на наклейках. Нижче ви побачите проілюстровані інструкції з підготовки макетів для наклейки на прозорому матеріалі з білою підкладкою в Adobe Photoshop, Illustrator і наклейки «сендвіч» в Adobe Photoshop.

Підготовка макета в програмі Adobe Photoshop

Отже, нам необхідно підготувати макет наклейки на прозорому матеріалі з білою підкладкою. Для цього потрібно виконати 5 кроків.

Відкриваємо в Adobe Photoshop файл в колірній моделі CMYK.WHITE_Photoshop_012. Вибираємо закладку Channels і створюємо в ній новий Alpha-канал.
WHITE_Photoshop_02_colors3. Два рази натискаємо на ім’я каналу, і нам відкривається вікно Channel Options. У цьому вікні ми називаємо колір White_HP, в Color Indicates вибираємо тип кольору Spot Color. Колір каналу ви можете вибрати на свій розсуд, але ми рекомендуємо зробити його відмінним від основної колірної гами. Так ми будемо краще бачити, як цей канал лягає на CMYK-зображення.

4. Коли вказали всі параметри в цьому вікні, натискаємо ОК. Після цього у вікні каналів з’явиться п’ята, біла фарба.
Після цього давайте включимо всі канали і перевіримо, чи лежить біла фарба White_HP на всіх необхідних елементах.WHITE_Photoshop_045. Коли ми переконалися у правильності виконаної роботи, зберігаємо файл у форматі PSD або TIFF. Не забудьте перевірити, щоб опція Spot colors була включена.
Здавалося б, нічого складного. Але кожен з цих 5 кроків важливий. Якщо звичайно ви хочете отримати очікуваний результат.

Підготовка макета в програмі Adobe Illustrator

Тепер давайте подивимося, як це робиться в Adobe Illustrator. У цій програмі ми з вами зробимо 6 кроків в підготовці макета для наклейки з білилами.

  1. Відкриваємо в Illustrator растровий файл або створюємо свій макет в CMYK, переводимо шрифти в криві.

White_illustrator_012. У вікні Layers створюємо новий шар і називаємо його White_HP. Це допоможе нам не плутатися в об’єктах і спокійно працювати над макетом білого.
White_illustrator_01_CMYKWhite_illustrator_02_white_HP

3. Тепер в палітрі Swatch створюємо новий колір White_HP і вибираємо для нього тип – Spot Color.
White_illustrator_03_SWATCH4. Дублюємо з CMYK об’єкти, які будуть друкуватися білим, в шарі White_HP. На нашому прикладі це два квадрата, що перекривають зелену плашку і тюльпани.
White_illustrator_055. Всі елементи, які повинні бути надруковані білилами, заливаємо 100% кольором White_HP, а контури цих об’єктів заливаємо 1% кольором White_HP. У вікні Attributies (Атрибути) призначаємо кожному елементу з білилами атрибут Overprint – і заливці, і контуру (Fill і Stroke). Таким чином білий “втягнеться” під об’єкти CMYK і при пресі не буде виглядати з під елементів дизайну. Товщина контуру може бути задана від 0,2 пункту до 0,75 пункту – в залежності від розмірів об’єкта.
White_illustrator_07White_illustrator_07_overprint6. Ще раз перевіряємо наш макет. Якщо він не викликає ніяких питань, зберігаємо файл у форматі AI, PDF або EPS.
White_illustrator_09

Від Adobe Photoshop відмінностей мало, але все ж вони є. Тепер ви знаєте, як закладати білила в макет в обох програмах.

Підготовка макета «сендвіч» в Adobe Photoshop

Це останній приклад на сьогодні. Двостороння наклейка «сендвіч» – це коли зображення читається і з лиця, і з обороту, тобто з боку шару, що клеїть.

Univest Advertising Production
Олексій Сафронов
Провідний інженер-технолог

Багато людей не розуміють, які макети можна "пускати на сендвіч». Макет повинен бути дзеркальним, сам дизайн повинен бути дзеркальним. Це потрібно для того, щоб при перегляді з різних сторін зображення збігалися. Якщо у нас в макеті справа є якийсь темний об'єкт, на звороті він вже не може бути справа. Коли наклейка буде просвічуватися, цей об'єкт буде знаходитися в різних місцях, що зіпсує загальну картинку.

Підготовка макета для такої наклейки вимагає від нас виконання 5 кроків.

  1. Почнемо з того, що тут потрібно підготувати два макети – лицьової та зворотньої сторони. Для цього дзеркально відображаємо лицьову сторону

WHITE_Photoshop_sandwich_01WHITE_Photoshop_sandwich_022. У файлі з лицьовою стороною створюємо Spot-канал і називаємо його White_HP. І відразу ж створюємо ще 4 канали з назвами C, M, Y, K.WHITE_Photoshop_sandwich_03WHITE_Photoshop_sandwich_043. Кожен Spot-канал з макета лицьового боку повинен відповідати кольорам зворотнього боку: C – Cyan, M – Magenta, Y – Yellow, K – Black. Тепер необхідно скопіювати кожен Spot-канал з макета лицьового боку в відповідний канал обороту.WHITE_Photoshop_sandwich_05WHITE_Photoshop_sandwich_06WHITE_Photoshop_sandwich_074. Тепер включаємо для перегляду всі канали і дивимося, як лицьова сторона накладається на зворотню.WHITE_Photoshop_sandwich_08WHITE_Photoshop_sandwich_09WHITE_Photoshop_sandwich_105. Все так, як повинно бути? Тоді зберігаємо файл у форматі PSD і віддаємо менеджеру на друк.
Ці інструкції ви можете застосувати не тільки при підготовці макетів наклейок. Якщо це друк не на HP Indigo, вам досить поміняти White_HP на просто White.

Univest Advertising Production
Тетяна Володимирська
Керівник групи дизайнерів

Незалежно від програми, в якій ви працюєте, зручніше спочатку зробити макет в CMYK, а потім накласти туди білила. Коли ви вже зберегли готовий макет, потрібно його перевірити. Для цього абсолютно під всі елементи покладіть сіру плашку для того, щоб зімітувати прозорість. Якщо все в порядку, зробіть превью з цього файлу і надішліть його разом з друкованим файлом. Але головне - пам'ятати, що сам друкований файл не повинен містити цю сіру плашку.

Тепер, якщо вам в макет потрібно закласти білу фарбу – ви знаєте, як це зробити. Пам’ятайте, що правильний макет – це запорука своєчасності друку продукції і захист від додаткових витрат. Щоб не упустити основні правила підготовки макета, читайте статтю ТОП-10 помилок в макетах, які ви більше не допустите. А щоб бути в курсі нових публікацій, підписуйтесь на наш блог!

Залишилися питання? Тоді чекаємо ваших коментарів! 🙂

Автор статті
Анна Чура
Копірайтер Univest Advertising Production

Коментарі:
  • Наразі жодного коментаря не знайдено. Але Ви можете стати першим!
Підписуйтесь на оновлення
І залишайтеся завжди в курсі подій!