м. Київ, вул. Кржижановського, 4 +38 (044) 494 07 47
Замовити прорахунок
14.03.2017

Як скласти ідеальне ТЗ для дизайнера поліграфії

  • Полезно маркетологам

Чому ми вирішили написати про ТЗ для дизайнера? «Вже десятий раз отримую варіант макета від дизайнера, але він знову не підходить. Невже так складно зрозуміти, що мені потрібно? Макет давно вже повинен був піти в друк! »Вам це знайомо? Якщо так, то сьогодні наша стаття саме для вас.

Звичайно, в таких ситуаціях найлегше звинуватити у всьому дизайнера, назвати його криворуким і відчувати себе добре. Але на ділі все йде трохи інакше. Тут є проста істина: якщо дизайнер в десятий раз не розуміє вашу задачу, може, ви незрозуміло її пояснили? Тому, замовляючи дизайнеру розробку макетів рекламної поліграфічної продукції, прийнято працювати по ТЗ або брифу

Идеальное ТЗ

Що таке ТЗ і з чим його їдять?

Технічне завдання для дизайнера або бриф – це список побажань і вимог, часто з прикладами, до продукції, що замовляється. Вони покликані донести до дизайнера бачення того, що ви хочете отримати в результаті. Їх необхідно складати для дизайнера поліграфії, і цьому є кілька причин:

  • по-перше, докладне ТЗ або бриф на розробку реклами – це 60% успішного виконання завдання;
  • по-друге, коли завдання зрозуміле, шанси на його своєчасне виконання сильно збільшуються;
  • мінімум правок – це мінімум витрат. Жоден підрядник не буде робити нескінченну кількість правок безкоштовно;

ТЗ також виконує захисну функцію – в разі виникнення конфліктів будь-яка зі сторін завжди може до нього звернутися.

Хто повинен складати ТЗ?

Велику роль відіграє людина, яка заповнює технічне завдання. У більшості випадків керівники бізнесу і кінцеві замовники не можуть скласти ідеальний документ. Тому або аккаунт-менеджер повинен провести свого роду інтерв’ю з клієнтом, в результаті якого зможе заповнити детальний бриф. Або дизайнер з маркетологом або іншим експертом компанії повинні разом заповнити технічне завдання на рекламну поліграфію, щоб охопити максимум питань.

Від чого залежить наповнення технічного завдання?

Важливо розуміти, що наповнення подібного документа безпосередньо залежить від обсягу роботи дизайнера. Якщо у вас вже є сформована ідея або початковий варіант макета, і вам потрібно його доопрацювання, то ТЗ буде обмежено в основному технічними вимогами. Але коли мова йде про розробку дизайну «з нуля», то необхідно дати максимум деталей. Що ми до них відносимо:

  • призначення продукції (інформування споживача, формування образу бренду, стимулювання до дії і т.д.);
  • портрет цільової аудиторії, адже для чоловіків віком від 40 до 60 дизайн буде не таким, як для жінок 25-35 років;
  • особливості вашого бізнесу і ринку (основні напрямки діяльності, ключові конкуренти і т.д.);
  • термін єксплуатації виробу, тобто період його експлуатації.

Univest Creative
В'ячеслав Слободян
Керівник агентства

В ідеалі на розробку дизайну «з нуля» підготовка брифа повинна складатися з двох етапів. Перший - це замовник дає завдання дизайнеру, після чого останній продумує ідеї. Далі вони зустрічаються і обговорюють між собою всі питання, ідеї і вибирають, на чому зупинитися. І це вже другий етап. Тільки після цього заповнюється бриф, який виступає в ролі еталона, і дизайнер повинен дотримуватися його в роботі.

Тепер давайте поговоримо про вимоги, які повинні бути прописані в ТЗ для будь-якого масштабу дизайнерських послуг.

Реальні сроки

Сроки

Необхідно адекватно оцінювати складність вашої задачі і час, який дизайнер витратить на неї. Тому потрібно вказувати чіткий дедлайн, розуміючи при цьому, що при більш коротких термінах буде і більш висока вартість роботи дизайнера.

Формат виробу

Плохое_ТЗ

Від розміру продукції безпосередньо залежить і дизайн. Скажімо, на постері розміру А2 об’єкти дизайну будуть розміщуватися інакше, ніж на невеликому буклеті. Тому в описі формату ви можете вказати А4, А2 і т.п., або ж параметри ширини і висоти, наприклад, 240 х 320 мм. І пам’ятайте, що ширина продукції завжди вказується першою.

Укажіть кольоровість

Все ошибки тз

Про це ми вже говорили в статті «Топ-10 помилок в макетах, які ви більше не допустите». Але скільки людей, стільки раз і потрібно нагадувати, що колірна модель для друку макета повинна бути в CMYK. Плюс, якщо вас цікавить конкретний колір, то просто написати «червоний» недостатньо. У кожного з нас своє сприйняття кольорів. Тому потрібно вказувати конкретний склад кольору. Наприклад, в CMYK класичний червоний матиме склад M100Y100. А в разі використання колірної бібліотеки Pantone ви можете вказати його як Pantone 485.

Необхідно також вказувати кількість використовуваних фарб для CMYK. Це може виглядати так: 4 + 0 або 2 + 2, де перша цифра вказує на кількість використовуваних фарб на лицьовій стороні виробу, а друга – на зворотному.

Яким способом будемо друкувати?

Від способу друку залежить коректність підготовки макета. Так, наприклад, для широкоформатної продукції на банері друкують зображення тільки в CMYK, і тоді дизайнерові недоцільно використовувати Pantone або ще щось. У той час як в трафаретному друці використовують Pantone. Тому правильна підготовка макету безпосередньо залежить від способу друку.

Післядрукарська обробка продукції

Якщо вам потрібні додаткові покриття, то також необхідно довести до відома дизайнера. Саме він під час додрукарської підготовки закладає ці покриття в макет. Це може бути покриття вибірковим лаком або глітером, фігурна висічка або скретч-покриття і т.д.

Сформулюйте, що ви хочете бачити в результаті, або дайте приклади продукції, яка вам подобається

^5AE8179355C6A5E7968444582782BA06E4C7F5F4FC5EEB371B^pimgpsh_fullsize_distr

Дуже легко говорити, що вам не подобається той чи інший дизайн. Але, на жаль, дизайнери не боги і не екстрасенси. Якщо у вас є приклади продукції, дизайн якої вам подобається, не забудьте поділитися ними з підрядником.

І ніколи не кажіть фразу: «Ви ж дизайнер, ви повинні краще знати». Не варто дивуватися, якщо після неї у дизайнера затіпалась око. Повторюємо, він думки читати не вміє, а бачення у кожного своє. І дуже навіть ймовірно, що ваші очікування і результат не співпадуть.

Вишліть брендбук і повний текст

Ваш виріб повинен бути в корпоративному стилі? У вас є власний брендбук? Тоді обов’язково надішліть його разом з ТЗ. Він дає багато відповідей на питання: в брендбуці описується специфіка компанії, вказуються корпоративні кольори, використовувані шрифти і т.д.

Що стосується шрифтів. Вони потрібні, коли на виробі буде розміщений текст в корпоративному стилі. Шрифти потрібно надати окремо, так як у дизайнера їх може не бути.

А до тексту є свої вимоги:

  • він повинен бути наданий в повному обсязі;
  • вам потрібно перевірити його на помилки, так як дизайнер цього робити не буде;
  • важливі фрагменти, до яких ви хочете привернути увагу, повинні бути виділені.

Що ми маємо в підсумку?

Отже, ми з вами можемо підвести підсумки. В ідеальному ТЗ для дизайнера поліграфії повинні бути вказані такі моменти:

  • призначення продукції;
  • портрет ЦА;
  • специфіка ринку + конкуренти компанії;
  • термін експлуатації продукції;
  • терміни;
  • формат виробу;
  • кольоровість;
  • спосіб друку;
  • післядрукарська обробка (якщо буде);
  • приклади продукції яка подобається або бачення кінцевого результату;
  • брендбук + текстове наповнення + шрифти (для корпоративного стилю).

^9C07DCBEF679D3F4D2507608B811F88E38889DAFBA099BBF16^pimgpsh_fullsize_distr

Скласти якісний бриф для дизайнера зовсім не складно. На це просто потрібно виділити час, але в подальшому це врятує вас від нескінченних правок в дизайні, затягування термінів, додаткових витрат на час роботи дизайнера і т.д. Пропонуємо вам свій зразок технічного завдання для дизайнера:

Идеальне ТЗ для дизайнера поліграфії

Збережіть собі і користуйтеся на здоров’я.

Залишилися якісь питання? Або ви з нами не згодні в чомусь? Тоді чекаємо ваших коментарів, на які обов’язково відповімо. А якщо ви ще не підписалися на оновлення блогу, то зробіть це прямо зараз. Це займе всього півхвилини.

Автор статті
Анна Чура
Копірайтер

Коментарі:
  • Наразі жодного коментаря не знайдено. Але Ви можете стати першим!
Підписуйтесь на оновлення
І залишайтеся завжди в курсі подій!