м. Київ, вул. Кржижановського, 4 +38 (044) 494 07 47
Замовити прорахунок
28.10.2016

Спокійний сон маркетолога. 5 ключових порад щодо вибору друкарні

  • Полезно маркетологам

Замовлення друкованої реклами – регулярне завдання маркетолога. Залежно від розмірів компанії та рекламної стратегії мова може йти про десятки найменувань продукції, мільйонах гривень рекламних бюджетів або просто про тираж в кілька сотень флаєрів для малого бізнесу. У всіх випадках є привід похвилюватися про результат. Адже замовляючи рекламу, ви не купуєте готовий виріб в магазині, а доручаєте виробництво підряднику. І будь-хто, навіть не найдосвідченіший замовник, багаторазово стикався з помилками поліграфістів і з необхідністю витрачати гроші, час, нерви на рішення таких «сюрпризів».

Тому, якщо ви хочете прибрати фактор «лотереї», необхідно знайти спосіб підібрати кращого виконавця. Як це зробити? 5 ключових порад на допомогу:

Спеціалізація підрядника

1.3

У 21-му столітті поліграфія перетворилася в одну з найбільш технологічно складних галузей. 50 років тому всі книги і газети друкувалися офсетним друком, а окремі завдання вирішувалися на шовкотрафаретних верстатах. Сьогодні існує сотні різновидів рекламних матеріалів і десятки технологій, за допомогою яких ці матеріали виробляються. Ось кілька прикладів популярних технологій друку:

  • офсетний друк;
  • ксерографія;
  • струменевий друк;
  • флексографія;
  • шовкотрафарет;
  • тамподрук.

Тому, на сьогоднішній день не існує універсальної поліграфічної компанії, яка б однаково добре могла створити будь-який продукт.

На широкоформатному рулонному принтері, як не старайся, брошуру для виставки не надрукуєш, а з найдорожчої офсетної машини не з’являться брендовані чохли для мобільних телефонів.
Коли підбираєте підрядника для реалізації конкретного завдання, переконайтеся, що обрана компанія має відповідні технології та обладнання, а також досвід друку подібних виробів. Для цього відвідайте сайт постачальника. А якщо мова йде про серйозний проект з великим тиражем і вартістю, відвідайте виробництво. Інакше, ризикуєте доручити замовлення компанії, яка в силу відсутності власного обладнання, передасть його комусь ще. У цьому випадку ступінь ризику отримати щось не те або не в строк збільшується в рази, так як в цьому складному технологічному процесі додається ще одна ланка – посередник. Ваш безпосередній контроль за ситуацією в цьому випадку падає до «0».

Якість і кількість обладнання

советы по выбору типографии

Здавалося б, яка різниця вам, замовникам, на якому принтері виконано замовлення? Та й чи можете ви оцінити обладнання, адже це явно не кваліфікація маркетолога? Вас повинен хвилювати результат, а процес його отримання – відповідальність виконавця.

Все так! Але якщо ви хочете спати спокійно і бути впевненими в результаті, а наша стаття саме про це, доведеться-таки знайти спосіб оцінити потенціал виконавця. Для цього не обов’язково отримувати профільну освіту технолога поліграфії.

Ось непрямі ознаки, за якими можна зробити оцінку:

1. Чи заявляє виконавець відкрито про своє обладнання де-небудь?

На сайті, в презентації, в комерційній пропозиції? І розповідає він про нього, як про свою перевагу? Якщо така інформація від підрядника відсутня або він уникає подібних питань, ОБОВ’ЯЗКОВО перевірте, є у даній компанії своя техніка чи ні. Ви ризикуєте знову мати справу з посередником (повертаємося до ради №1).

Незважаючи на динамічний розвиток китайської промисловості, поліграфія одна з тих галузей, де якість китайської техніки вагомо поступається західним аналогам. Адже тут мова йде про точність, вимірюваної десятими і сотими міліметра. Інакше не бачити вам ідеального флаєра, каталогу або постера. Якщо постачальник поділився з вами інформацією про обладнання, витратьте всього 1 хвилину часу і подивіться в інтернеті, що це за диво-машина така?

Мова йде не про те, що недорогі принтери не здатні друкувати красиво. Це не так. Все питання в стабільності передачі кольору, в частоті поломок, в швидкості друку і багатьох інших параметрах, які або збільшують ваші шанси отримати все в строк і з очікуваною якості або зменшують.

2. Кількість техніки і її виробнича потужність

Ідеально, якщо у друкарні на ключових виробничих ділянках обладнання дублюється. В цьому випадку поломка машини не блокує процес і у вас як і раніше є шанс отримати замовлення в термін. Велика кількість обладнання свідчить про рівень інвестицій в бізнес і про серйозність виконавця.

Якщо ви розміщуєте велике замовлення, уточніть, за який термін воно буде надруковано і наскільки займе ресурс обладнання. Якщо підрядник взявся на виконання вашого завдання кілька тижнів при 100% завантаженні друкованих потужностей, ви повинні повною мірою усвідомлювати ризики:

  • Висока ймовірність непередбачених зупинок за такий тривалий термін при безупинній роботі;
  • За час виконання вашого замовлення підряднику доведеться або відмовити всім іншим своїм клієнтам, або переривати ваше замовлення і друкувати інші. В обох випадках зрив термінів дуже вірогідний;
  • Підрядник може намагатися укластися в термін за рахунок друку замовлення на занадто високій швидкості на шкоду якості.

Великий продуктивний парк обладнання – це вагомий плюс і важливий фактор при виборі. Враховуйте його при виборі підрядника.

Організація виробництва і бізнес-процесів

1.4

Якщо ви шукаєте постійного партнера з постачання поліграфії, обов’язково відвідайте виробництво. В даному випадку ідеально працює правило: «Краще один раз побачити, ніж 100 разів почути!». Побувавши на виробництві, ви побачите не тільки обладнання, а ще й зможете оцінити умови, в яких будуть проводитися замовлення.

На жаль, більшість компаній по поліграфії працюють в умовах, яких недостатньо для виробництва якісної рекламної поліграфії:

  • обладнання часто розміщується в дуже тісних сирих підвальних приміщеннях;
  • післядрукарські операції часто виконуються, в буквальному сенсі слова, «на колінах» через брак площ;
  • склад матеріалів відсутній через недостачу оборотних коштів.

У сукупності всі моменти, на яких власник друкарні вирішив «зекономити», виливаються в криво порізані і зігнуті друковані аркуші, в відпадаючу ламинацию і десятки інших проблем.

Як цього уникнути? Просто знайдіть в своєму графіку 2 години часу на візит до свого постачальника поліграфії, і ви заощадите набагато більше часу, грошей і нервів в майбутньому.

Отже, ви на виробництві. На які ключові моменти варто звернути увагу?

  • Наскільки чисто і охайно в цілому на виробництві? Виробниче обладнання чисте або ховається під багаторічним шаром фарби, масла та інших невідомих рідин?
  • Чи підтримуються на виробництві критичні для друку параметри температури і вологості?
  • Розділене виробництво на функціональні зони? Ділянка друку, ділянка постпрессу, склад готової продукції? Або ж палети з папером і продукцією стоять між друкованими машинами, і тут же на них складують напівфабрикати?
  • Чи є склад матеріалів? Акуратно вони зберігаються? Ідеально, якщо умови зберігання матеріалів ідентичні умовам в друкованому цеху. Тоді матеріали «акліматизовані» і при друку виникне мінімум проблем.
  • Як виглядає готова продукція? Вона упакована? Чи є на ній інформативні етикетки?

Тепер ви озброїлися потрібними знаннями для відвідування виробництва вашого майбутнього підрядника.

Якісна комунікація

к

Складно переоцінити роль менеджера, який супроводжує ваше замовлення в друкарні. Купуючи будь-який готовий товар в магазині, немає потреби в технологічно грамотному продавці. Ви просто вибираєте з асортименту потрібну позицію.

З поліграфічною продукцією все навпаки. Ви самі ставите характеристики бажаного товару. У багатьох випадках ці характеристики не обмежуються форматом виробу і тиражем. Є ще десятки інших важливих параметрів, в яких маркетолог не зобов’язаний досконально розбиратися, але вони можуть вплинути на вартість і якість замовлення. І ось тут в повній мірі розкривається роль менеджера, який приймає ваше замовлення, прораховує його і контролює виконання.

Хороший поліграфічний менеджер – це не той, хто на всі ваші запитання та побажання відповідає «так».
Що робить для вас грамотний фахівець:

  • уточнює, як саме ви будете застосовувати надруковану продукцію?
  • порекомендує оптимальний матеріал і технологію друку;
  • порадить змінити формат готового виробу заради ефективного використання матеріалів і економії вашого бюджету;
  • стає вашим консультантом і разом з вами формує правильний і повний опис замовлення;
  • прораховує оптимальну вартість.

Якщо ви спілкуєтеся саме з таким фахівцем, то грамотне використання бюджету і прогнозований результат забезпечені. Але навіть такий менеджер не зможе нічого зробити, якщо підрядник не відповідає першим 3-м пунктам (спеціалізація друкарні вашій продукції, наявність якісного друкарського обладнання і організовані процеси).

Щоб оцінити менеджера, дайте собі відповідь на такі питання:

  1. Менеджер уточнює у мене параметри замовлення, перш ніж виконати прорахунок ціни і термінів?
  2. Мені пропонують різні варіанти матеріалів, технологій друку з описом плюсів і мінусів кожного?
  3. Я отримую своєчасний зворотній зв’язок по прорахункам, термінам готовності, документам?
  4. Якщо в процесі виробництва виникли проблеми, мій менеджер інформує мене про це оперативно? Він не тільки повідомляє про проблему, а також пропонує варіанти вирішення?
  5. Чи намагається менеджер зрозуміти ваш бізнес і сам запропонувати продукти, які можуть допомогти вам в роботі?

Після відповіді на ці питання ви з легкістю зрозумієте, грамотний фахівець працює з вами чи ні.

Репутація, гроші, документи і інші моменти…

1.2

Ще один важливий критерій вибору постачальника – фінансова акуратність, обов’язковість і відповідальність. Часто буває так, що тираж продукції вже отримано, а ви продовжуєте витрачати час на вибивання з підрядника документів. Або вам привезли браковану продукцію, а підрядник ухиляється від відповідальності. Чи стикалися з таким? Якщо ні, то завдяки нашим порадам ви уникнете цих моментів.

Ось кілька ключових ознак компанії, з якою вам буде комфортно працювати в питаннях фінансових взаємин і документообігу:

  1. Підрядник має хорошу репутацію на ринку;
  2. По вашому запиту (особливо часто це відбувається в рамках тендеру) підрядник надає копії статутних документів та фінансову звітність;
  3. Підрядник погоджується виробляти з вами персональні умови оплати. Здатний надавати відстрочку платежу на великих замовленнях;
  4. Ви вчасно отримуєте всі документи, що супроводжують замовлення продукції (договір, рахунок-фактуру і відвантажувальні документи);
  5. У разі виявлення браку, постачальник оперативно погоджує з вами претензії і пропонує план виправлення зауважень.

Використовуйте цей невеликий тест на профпридатність вашого поліграфічного підрядника. Тоді процес замовлення будь-якої друкованої реклами перетвориться з хвилюючою процедури з непередбачуваним результатом в ефективну повсякденну комунікацію. Причому ви будете впевнені в результаті і не витратите не однієї зайвої гривні з рекламного бюджету на вирішення проблем. Адже ви спочатку вирішите найголовніше завдання – вибір оптимального партнера!

Ми в Univest Advertising Production будемо раді, якщо ви протестуєте ці поради на нас 🙂

Автор статті
Межеріцький Віталій
Керівник бізнес-напрямку Univest Advertising Production

Коментарі:
  • Наразі жодного коментаря не знайдено. Але Ви можете стати першим!
Підписуйтесь на оновлення
І залишайтеся завжди в курсі подій!