м. Київ, вул. Омеляна Пріцака, 4 +38 (044) 494 07 47
+38 (067) 306 34 98
Замовити прорахунок
13.02.2017

Терміново або «на вчора»! Підводні камені оперативних замовлень

  • Полезно маркетологам

Друзі, в роботі ми часто стикаємося з ситуаціями, коли дуже терміново потрібно друкувати замовлення. Вам це знайомо? Тоді нам з вами є про що поговорити. Такий поспіх може спричинити за собою ряд помилок і наслідків. Щоб цього уникнути, нижче ми привели реальні поради, які допоможуть вам підготуватися і впоратися із замовленнями «на вчора» якнайкраще.

1_длинное

Почнемо з початку, або причини появи термінових замовлень

Терміновість виникає через різні ситуацій: ви затягнули розробку дизайну або розраховували, що на друк буде потрібно менше часу, або пізно згадали про замовлення, або попередні підрядники не надали продукцію належної якості – причин може бути маса. Але все це в підсумку вимагає прискореної роботи і може привести вас до додаткових витрат і збитків.

Попереджений – значить озброєний!

Адже вам не потрібні зайві витрати або збитки від термінових замовлень? Запобігти їм допоможе в першу чергу розуміння того, з чим ви можете зіткнутися. Це:

  • довгий пошук друкарні;
  • неможливість реалізувати ідею;
  • невідповідність очікувань і отриманого результату;
  • брак у пресі або після друкарської обробки;
  • зірвані терміни.

Поговоримо докладніше по кожному пункту.

2_длинное

Чим викликані складності в пошуку друкарні? Відповідь досить проста: хороші компанії, які надають послуги на високому рівні, найчастіше щільно завантажені. Тому при виникненні термінового замовлення вам буде складно знайти вільну друкарню, готову взятися за вашу задачу. А ви ж не хочете віддавати замовлення в реалізацію дилетантам, чи не так? Переходимо до наступних «тарганів».

Чому не можна відкладати до останнього реалізацію оригінальної ідеї?

Univest Advertising Production
Оксана Межеріцька
Керівник відділу продажу

Трапляються ситуації, коли клієнт хоче терміново отримати продукцію на певному матеріалі, який в даний момент на складі відсутній. Тому доводиться шукати інше рішення, а початкове бачення ідеї втрачається.

Давайте пофантазуємо. Наприклад, у вас є супер задумка: акрилова панель c вигравіруваним малюнком, яка підсвічується світлодіодами. Таку ідею неможливо реалізувати без попередньої підготовки: підрядникам потрібно замовити акрил, на складі можуть бути відсутніми світлодіоди і т.д. У терміновому режимі виконати таке замовлення вкрай складно, і в підсумку, вам доведеться задовольнятися стандартним друком на ПВХ-панелі. А ви ж хотіли отримати круту світлову акрилову панель. Прикро? Не те слово!

Очікування VS Реальність

Часто через короткі терміни друкарня змушена опустити ряд робіт, які вона виконує зазвичай: перевірка макета, друк кольоропроб і т.д., і друкують те, що отримали від вас. Відповідно, якщо ви надаєте неправильно підготовлений макет, то ваші очікування в результаті не будуть відповідати реальному результату.

Які помилки в макеті найчастіше допускають:

  • використання невідповідної для друку колірної моделі RGB замість CMYK, в результаті чого надруковане зображення не відповідає макету за кольором;
  • граматичні помилки в тексті, а як ми всі знаємо, вони дратують цільову аудиторію;
  • текст не в кривих: у різних співробітників друкарні різний набір шрифтів, і обраний вами може просто не підійти, і в підсумку ви отримаєте текст з розривами між буквами або заливка букв виходитиме за їх контури;
  • відсутність обрізних полів, що може завдати шкоди смисловим навантаженням вашого замовлення: частина тексту або зображення буде обрізано при післядрукарській обробці;
  • документ підготовлений в програмі, не призначеної для створення макетів – такі файли в друкарні якісно не надрукують.

Технічна сторона медалі

Ви повинні розуміти, що друкарське обладнання вимагає правильного налаштування перед початком роботи. Це ж стосується і післядрукарської обробки. І як би нам того не хотілося, але процес автоматизований не повністю, і важливу роль відіграє робота людей.

Univest Advertising Production
Віталій Межеріцький
Керівник бізнес-напрямку Univest Advertising Production

Ідеальний процес - це коли людина отримує спочатку сигнальний примірник, а по ньому вже проводиться весь тираж. При оперативних замовленнях ми з клієнтом змушені жертвувати якимись стадіями процесу.

Також важливо розуміти, що при виконанні термінового замовлення у підрядника не залишається часу на перевірку продукції. Тому не дивуйтеся, якщо в якихось окремих примірниках виявите брак.

Головне, до чого ви повинні бути готові, відправляючи термінове замовлення в обробку – це зірвані терміни. Причин може бути багато як технічних, так і чисто людських. Наприклад, друкарське обладнання вийшло з ладу і т.д. У друкарнях ж не чарівники працюють, правда?

Тепер, коли ви точно знаєте які очікують вас ризики, ми пропонуємо вам ряд рішень, які допоможуть убезпечити себе від небажаних втрат. І якщо брак у пресі від вас не залежить, то з іншими пунктами ви цілком можете допомогти.

Як підготуватися до появи термінового замовлення?

За логікою викладу статті ви подумаєте, що перша порада стосується пошуку друкарні, і матимете рацію. Але займемося пошуком ми ще до появи термінового замовлення.

Univest Advertising Production
Віталій Межеріцький
Керівник бізнес-напрямку Univest Advertising Production

Щоб бути готовим до виконання термінового замовлення, потрібно як мінімум мати підрядника заздалегідь, щоб в момент появи завдання ви могли відразу ж домовитися про пресу. В ідеалі потрібно мати одного-двох підрядників, щоб був запасний варіант

Знаючи специфіку своєї компанії, ви повинні розуміти, яка продукція може вам знадобитися. Залежно від ваших потреб виберіть постачальників, які пропонують відповідні вам послуги. А як вже далі вибирати конкретну компанію, ми розповідали в статті «Спокійний сон маркетолога. 5 ключових порад щодо вибору друкарні ».

41_длинное

Також правильним рішенням стане оформлення договірних відносин з підрядниками. Перший плюс такого рішення – ви можете бути впевнені, що вони нададуть вам свої послуги. Другий плюс стосується вашої фірмової продукції – ви можете один раз затвердити з підрядником еталон друку і колір, і на виробництві вже будуть зберігатися ці дані. Це веде до прискорення друку ваших замовлень в майбутньому.

Що робити, коли сьогодні надійшло замовлення «на вчора»?

Один мудрець в Univest Advertising Production перефразував класика: «Не всі, отримавши замовлення« на вчора »сьогодні, зможуть виконати його до завтра».

Тому що ви зробите в першу чергу? Звичайно ж, зателефонуйте в друкарню! У ваших силах зробити замовлення хоча б наполовину плановим. Яким чином? Як тільки з’являється замовлення, поінформуйте підрядників. Так у них буде можливість звільнити виробничий ресурс, і в момент, коли ви надасте вихідний матеріал, він відразу ж піде в друк.

Але перед цим ви повинні чітко сформулювати терміни і питання. Якщо ваша задумка має на увазі під собою використання одного конкретного матеріалу і тільки його, то відразу ж дізнавайтеся, чи є він в наявності. Якщо вам необхідна складна конструкція, обов’язково запитуйте, чи встигнуть підрядники в потрібні вам терміни. Якщо немає, то краще придумати щось більш просте. Інакше ви ризикуєте витратити час на створення проекту, який в результаті не зможете реалізувати.

Швидкість + якість або швидкість + ціна

Є три основних параметри сервісу: швидкість, якість і ціна. І трьом параметрами одночасно замовлення відповідати не може. При термінових замовленнях «швидкість» в пріоритеті автоматично, тому ви повинні вибрати чим пожертвувати: якістю або ціною.

Коли ви жертвуєте якістю, це не означає, що все буде зовсім погано. Просто може використовуватися інший матеріал, або післядрукарська обробка буде простішою, наприклад, варто відмовитися від ламінування або лазерного гравіювання. Ну, а якщо жертвувати ціною, то легко зрозуміти, що тут замовлення може вийти з тієї вартості, на яку ви розраховували.

Коли всі питання з друкарнею вирішені, пора приступати до створення макета.

Як створити правильний макет для друкарні?

Звичайно, при появі термінового замовлення у вас теж залишається менше часу на складання макета, але від нього залежить дуже багато, тому будемо робити його якісно. Вище ми сказали про головні помилки в підготовці макета. Тепер давайте розберемо, як їх не допускати:

  • створюйте макети тільки в спеціально призначених програмах (Photoshop, Illustrator, InDesign);
  • завжди при підготовці макета залишайте 5-10 мм запасу від важливої інформації для обрізних полів;
  • переводьте шрифти в криві;
  • перед друком перевіряйте колірну модель, яка у вас обрана (це робиться в налаштуваннях редактора, в якому ви створюєте макет).

3_длинное

Чому потрібно зберігати текст в кривих? Як ми писали вище, вашого шрифту може не виявитися в друкарні, а це значить, що таким чином, застосовується інший найбільш схожий шрифт. А криві – це безпосередньо контури букв, які не деформуються в будь-якому випадку.

Після підготовки макет відправляється в друкарню і від вас вже нічого не залежить. Але якщо ви виконали поради, які ми привели в цій статті, шанси на успішну реалізацію вашого замовлення значно зростуть. А інше – справа техніки.

Коротко про головне

Тепер давайте коротко підсумуємо, як же вам не наштовхнутися на підводне каміння оперативних замовлень:

  • обзавестися парою підрядників і оформити з ними договірні відносини ще до появи термінового замовлення;
  • не відкладати складні конструкції на останній момент;
  • при появі замовлення завжди в першу чергу дзвонити постачальникам;
  • швидко вирішити, що буде в пріоритеті: ціна або якість;
  • підготувати і передати в друкарню правильний макет виробу.

Сподіваємося, наші поради принесуть вам реальну користь в роботі. Якщо у вас залишилися питання, задавайте їх у коментарях, і ми з радістю відповімо. Дякую за увагу, друзі!

Сподобалася стаття? Підпишіться на оновлення і не пропускайте нові публікації від Univest Advertising Production!

Автор статті
Анна Чура
Копірайтер Univest Advertising Production

Підписуйтесь на оновлення
І залишайтеся завжди в курсі подій!