м. Київ, вул. Кржижановського, 4 +38 (044) 494 07 47
Замовити прорахунок
13.05.2017

Текстовий квест від Univest – робимо текст зручним для читання!

  • Полезно маркетологам

Кожна реклама несе в собі певний меседж, який передає її текст. У теле-, радіо- і частково інтернет-рекламі ми сприймаємо його на слух. Але в надрукованої, зовнішньої і знову-таки інтернет-рекламі все сприймається візуально. І тут вкрай важливо розуміти, що, якщо ваш текст читати незручно, ніхто і не буде цього робити.

Тому тема цієї статті – читабельність: що потрібно робити і чого не можна робити з текстом. Ми підготували для вас рекомендації з 8 пунктів, як же поліпшити читабельність вашої реклами.

1. Відносини на відстані – яку роль відіграє простір між елементами тексту?

Яку відстань ми маємо на увазі? – Між буквами, між рядками, між абзацами, між текстом і зображеннями. У цьому питанні слід дотримуватися принципу внутрішньої і зовнішньої відстані. На кожному рівні вони змінюються. Але основа принципу – зовнішню відстань слід робити більше, ніж внутрішню. Зараз поясню докладніше.

  • Самий мінімальні рівень – це простір усередині букви і між буквами. «Всередині букви» в даному випадку говорить сам за себе – це внутрішня відстань. А це означає, що вільного простору між буквами має бути більше в порівнянні з ним.
  • Наступний рівень – співвідношення відстані між буквами в одному слові і між словами. Тут уже відстань між буквами має бути менша, ніж між словами.
  • Далі в гру вступає інтерліньяж. Тут відповідно пробіл між словами – внутрішня відстань, а між рядками – зовнішня. Що повинно бути більше, думаю, ви вже зрозуміли.
  • Четвертий рівень – інтерліньяж між рядками в абзаці і заголовком. Тут все так само просто: між рядками <між абзацом і заголовком.

А тепер, мабуть, головне питання: чому так? Тому що об’єкти, розташовані поруч, сприймаються разом. Таким чином букви складаються в слова, слова – в рядки, рядки – в абзаци. Це як мінімум запорука того, що ваше повідомлення прочитають правильно.

3

2. Шрифт із засічками або без. Що? Де? Коли?

Для початку поясню, що таке засічки. Це коротенькі, перпендикулярні штрихи на кінцях букв. Так, наприклад, Times New Roman – це шрифт із зарубками. Його велика буква «А» має дві засічки внизу. У Calibri ж буква «А» додаткових штрихів не має.

Чи є різниця, коли який використовувати? – Є. Довгий текст найкраще друкувати шрифтом без засічок: Helvetica (абсолютна класика), DINPro, Open Sans, Helios і т.д. З такими шрифтами об’ємний текст читається набагато легше.

Шрифти із засічками краще використовувати для заголовків, вони привернуть більше уваги і будуть виглядати більш естетично. Прикладами таких шрифтів є: Bandera Pro, Minion, New Baskerville, Arno, Berkeley та ін.

4 (2)

3. Використовуйте не більше 2-3 шрифтів

Використовувати 3 гарнітури більш ніж достатньо, а 2 – ще краще. Ви ж хочете, щоб ваша реклама виглядала стильно? Звісно так! А коли ми бачимо текст, в якому є 4 і більше шрифтів, то в голові відразу ж спливає фраза: «Усе найкраще одягну відразу».

Univest Advertising Production
Віра Олененко
Дизайнер

Коли в тексті використовується занадто багато шрифтів, читач підсвідомо відволікається на їх вивчення. А це значить, що він йде від засвоювання і розуміння вашої інформації.

Все повинно бути просто і зі смаком!

11

4. Не використовуйте Comic Sans!

Кожен раз, коли хтось використовує цей шрифт, десь в США сумує Вінсент Коннер. Якщо ви не знаєте хто це, я поясню. Вінсент Коннер – це автор комп’ютерних шрифтів, зокрема Comic Sans.

Вся сіль в тому, що він створив цей шрифт тільки для слів помічника в Microsoft Bob. А далі вже маркетологи включили його в пакет OEM Windows 95. І Вінсенту зовсім не подобається, що його асоціюють з самим недоречно використовуваним шрифтом.

Не травмуйте душу Вінсента ще більше, не використовуйте Comic Sans.

9 (2)

5. Панграма вам у поміч!

Це остання рекомендація щодо вибору шрифту. Що таке панграма? Це невеликі фрази, в яких присутні всі літери алфавіту. Таким чином ви можете перевірити, як буде виглядати ваш текст, набраний тим чи іншим шрифтом.

Для російськомовної реклами прикладами таких фраз є:

  • Съешь еще этих мягких французских булок да выпей же чаю.
  • Эй, цирюльникъ, ёжик выстриги, да щетину ряхи сбрей, феном вошь за печь гони!
  • Южно-эфиопский грач увёл мышь за хобот на съезд ящериц.

    Для текстів українською мовою ви можете використовувати панграми:

     

  • Жебракують Філософи при ґанку церкви в Гадячі, ще й Шатро їхнє п’яний знаємо.
  • На подушечці форми любої є й ґудзик, щоб пір’я геть жовте сховаті.
  • Єхідна, ґава, їжак щей шіплячі Плазуни бігцем форсують Янцзи.

І в англійському варіанти такі фрази теж існують:

  • The quick brown fox jumps over the lazy dog.
  • Jaded zombies acted quaintly but kept driving their oxen forward.

Інші приклади панграм на різних мовах ви без проблем знайдете в інтернеті. Просто знайте, що вони допоможуть вам вибрати найбільш підходящий шрифт.

10 (2)

6. Формат виробу диктує розмір шрифту

Погодьтеся, нерозумно, коли на невеликій візитці весь текст набраний 18 кеглем. Тоді і текст власне не поміститься. І точно так само дивно, якщо на великому брендмауері площею в 300 м² текст буде недостатньо великим.

Ця рекомендація, мабуть, є вже правилом – розмір тексту прямо пропорційний обсягу продукції! Не забувайте про це, будь ласка.

5

7. Курсиву і рукопису занадто багато … буває!

Рукописні шрифти виглядають так красиво і нестандартно, а курсивом виділити текст взагалі не проблема. Але! З ними потрібно працювати дуже акуратно! Не здумайте весь текст набирати курсивом або вибирати рукописний шрифт. Це значно ускладнює читання тексту.

Тому якщо вам так хочеться, використовуйте рукописні шрифти в заголовках. А курсивом можна виділяти деякі слова. І то, якщо це буде естетично виглядати в підсумку.

До того ж з рукописними шрифтами є невелика проблема. Дуже часто їх роблять для латинської розкладки, а не для російської. Тому вам потрібно або попітніти і знайти відповідний шрифт безкоштовно, або бути готовим заплатити за це гроші.

6 (3)

8. Знайдіть гармонію і буде вам щастя

Крім шрифтів, розміру, відстаней і іншого, необхідно також правильно поєднувати оформлення тексту з дизайном всього виробу. Скрізь повинен дотримуватися баланс і гармонія. Не виділяйте текст всіма кольорами веселки, виворотку використовувати наші дизайнери теж не рекомендують. І не варто розміщувати текстовий блок на тлі яскравого зображення. Текст просто загубиться.

Fotome.ua
Татьяна Осадча
Дизайнер

В ідеальному макеті типографіка завжди доповнює текст, а не пригнічує його сенс своєю формою. Прочитавши текст, люди повинні запам'ятати не шрифт, а заклик до дії або інформаційний посил, які в цьому тексті закладені. До слова, вдалі комбінації шрифтів можна підглянути в книзі «The Big Book of Font combinations».

7 (2)

Отже, до чого ми прийшли:

  1. Контролюємо відстань між елементами тексту.
  2. Грамотно використовуємо шрифти з засічками і без.
  3. Використовуємо в одному тексті максимум 2-3 шрифти.
  4. При цьому жоден з них не повинен бути Comic Sans.
  5. Як допоміжним інструментом користуємося панграмою.
  6. Підганяємо розмір шрифту під розмір виробу.
  7. Не перегинаємо палицю з курсивом і рукописними шрифтами.
  8. Гармонійно вплітаємо текст в загальний дизайн продукції.

Бачите, нічого складного! Зробити текст легко і приємно. Досить скористатися рекомендаціями від Univest Advertising Production. Але чи нічого ми не упустили? Якщо так, то залиште свої доповнення у нас в коментарях. І, звичайно ж, не забуваємо підписуватися на оновлення блогу!

З найкращими побажаннями, Univest.

Автор статті
Анна Чура
Копірайтер Univest Advertising Production

Коментарі:
  • Наразі жодного коментаря не знайдено. Але Ви можете стати першим!
Підписуйтесь на оновлення
І залишайтеся завжди в курсі подій!