м. Київ, вул. Кржижановського, 4 +38 (044) 494 07 47
Замовити прорахунок
17.02.2017

ТОП-10 помилок в макетах, які ви більше не допустите

  • Корисно маркетологам

Відправляючи макети в друкарню, будь це макети каталогів або іншої продукції, ви розраховуєте на відповідальний професійний підхід, швидкість виконання і високоякісний результат, чи не так? Але, на жаль, не всі розуміють, яку важливу роль в цьому відіграє правильно підготовлений макет. Помилки в ньому можуть призвести до невідповідності очікуваного результату і реального, поверненню на доопрацювання, а значить – затягування термінів, і додаткових витрат.

ошибка

Щоб допомогти вам уникнути такого розвитку подій, ми проконсультувалися з нашими фахівцями і отримали ТОП-10 помилок, які ви можете допустити в макеті. Деякі з них ми вже згадували в попередній статті «Терміново або на вчора!». Так що перед тим, як зробити макет брошури або іншого виробу, ознайомтеся з повним списком популярних помилок.

Помилка №1: невідповідність розміру документа заявленому формату виробу

Що це означає? Розберемо на прикладі. Вам потрібні квадратні листівки, а макет, який ви надіслали в друкарню, має розмір А4. Це означає, що ви вже автоматично не можете отримати те, що хотіли. Також така помилка вплине на вартість виробу – чим більше розмір, тим вище вартість.

Здавалося б, така банальна і елементарна помилка. Але зустрічається вона досить часто. Тому будьте уважнішими.

ошибка1

Помилка №2: використання неправильної колірної моделі

Ви можете надіслати в друкарню найкращі макети каталогів, але якщо ви забули вибрати правильну колірну модель, нічого доброго з цього не вийде.

Найбільш поширена помилка, що стосується колірних моделей – це використання RGB замість CMYK. У чому сіль? У тому, що RGB застосовується для виведення зображення на екран, де ми бачимо його таким барвистим і яскравим. Якщо ж використовувати цю модель у пресі, то побачений результат вас дуже здивує своєю відмінністю від картинки на екрані. Так, наприклад, замість кислотно зеленого кольору ви отримуєте трав’янистий.

А що стосується правильних колірних моделей, то:

  • CMYK  використовується безпосередньо для друку кольорових зображень;
  • Crayscale – для чорно-білої поліграфічної продукції.

Так що, якщо ви хочете отримати картинку в потрібних вам кольорах, використовуйте призначені для друку колірні моделі.

ошибка2

Помилка №3: відсутність вильотів для елементів, що йдуть «під обріз»

Вильоти – це припуски, які необхідно додавати в тому випадку, якщо ваша продукція обрізається не по білому полю (папері), а по зображенню. Це може привести до того, що після обрізки по краях можуть з’явитися не надруковані білі ділянки.

Таке маленьке «може» в результаті створює враження неакуратної роботи, що погіршує імідж вашої компанії в очах цільової аудиторії. А це дорогого коштує. Вам же це не потрібно, правда?

Тому завжди в таких випадках залишайте вильоти мінімум в 3 мм, і буде вам щастя!

ошибка3

Помилка №4: розміщення важливих сюжетних елементів на відстані менше 5 мм від краю обріза

Це особливо важливо для великих тиражів. Чим більше тираж, тим вище ймовірність похибки. А коли важливі елементи композиції або текст знаходяться близько до краю, вони в підсумку можуть бути просто зрізані.

Тому, що потрібно зробити при підготовці макета? Розміщувати текстові та графічні об’єкти на відстані 5-10 мм від краю (для візиток мінімальна відстань 3 мм).

ошибка4

Помилка №5: елементи і текст великого розміру пофарбовані не в композитний чорний

Така помилка допускається внаслідок нерозуміння технологій друку. Що таке композитний чорний? Це коли для отримання кольору в певному дозуванні змішуються 4 кольори з палітри кольорів CMYK – Cyan, Magenta, Yellow і Black color, точки яких розташовуються на поверхні дуже близько один одному, і в результаті ми бачимо ті чи інші кольори.

Чому для великих розмірів вибирають композитний чорний? Тому що тільки така технологія передбачає щільність кольору, і тому ми отримуємо насичений чорний колір.

ошибка6

Помилка №6: колір елементів і тексту маленького розміру не 100% Black

Ми вже поговорили про вибір кольору для великих елементів. Тепер розглянемо об’єкти маленького розміру. Чому саме 100% Black або відсоток від нього? Чому не можна використовувати композитний чорний?

Якщо ви використовуєте для них композитний чорний, то в підсумку текст втратить свій чіткий контур, а зображення вийде злегка брудним.

ошибка5

Помилка №7: використання досить високої якості зображень

Зазвичай макети брошур і каталогів включають в себе багато зображень. Адже ви хочете бачити зображення на продукції максимально чіткими? Тоді використовуйте досить високу якість для них – 300 dpi. В іншому випадку картинки вийдуть розмитими або «квадратиками».

ошибка7

Помилка №8: використання шрифтів, які не переведені в криві

Коли ви передаєте в друкарню макет з текстом, враховуйте, що використаного вами шрифту в друкарні може не бути. А це означає, що доведеться замінити його на найбільш схожий, що може змінити дизайн, або повернути макет на доопрацювання. До того ж текст може зміститися, а між буквами з’являться прогалини.

Як цьому запобігти? Перекласти текст в криві або передайте шрифт разом з макетом. Із застосуванням кривих інформація в макеті буде вже не в текстовому форматі, а в графічному. Але слід враховувати, що текст в кривих не редагується. Тому не полінуйтеся зайвий раз перевірити його на помилки.

ошибка8

Помилка №9: маленькі зображення в растровому вигляді

Коли йдеться про великі об’єкти, растрові зображення цілком підходять для друку. Але якщо об’єкт маленький, наприклад, логотип, то в растровому вигляді він втрачає чіткість ліній і виходить в результаті розмитим, замиленим.

Univest Advertising Production
Тетяна Володимирська
Керівник групи дизайнерів

Якщо в макеті присутні маленькі зображення, то їх краще використовувати в векторному вигляді. Так вони збережуть свою чіткість і не будуть вибиватися із загальної картинки.

ошибка9

Помилка №10: неправильні установки для додаткової операції або друку з білилами

У макеті додаткові покриття продукції, наприклад, тиснення, лак і т.д., повинні бути пофарбовані в додатковий колір, який повинен називатися згідно з призначенням, наприклад, Lak, і обов’язково з атрибутом Overprint.

Для чого це потрібно? Щоб при передачі макету до друку інженери зрозуміли, що вам потрібен особливий друк. В іншому випадку додаткове покриття буде надруковано звичайною фарбою.

ошибка10

Готовий чек-лист для перевірки вашого макета

Тепер у вас є чек-лист, за допомогою якого ви можете перевірити свій макет на помилки і передати в друкарню якісно підготовлений документ. А передача макета, який відповідає технічним вимогам друкарні, прискорює виробництво вашого замовлення і запобігає додаткові витрати. Збережіть наш чек-лист собі і користуйтеся на здоров’я! Чекаємо ваших коментарів, друзі.

Все ще не підписалися на оновлення блогу? Тоді зробіть це прямо зараз!

Автор статті
Анна Чура
Копірайтер Univest Advertising Production

Коментарі:
  • Наразі жодного коментаря не знайдено. Але Ви можете стати першим!
Підписуйтесь на оновлення
І залишайтеся завжди в курсі подій!