м. Київ, вул. Омеляна Пріцака, 4 +38 (044) 494 07 47
+38 (067) 306 34 98
Замовити прорахунок
30.06.2017

Вчимося дихати! Як використовувати повітря в макетах?

  • Полезно маркетологам

Прямо зараз просто закрийте очі і глибоко вдихніть. Що ви відчуваєте? Чи вистачає вам повітря? Ми часто вживаємо вираз «не вистачає повітря», коли знаходимося в невеликому приміщенні або в місці, де нас оточує занадто багато людей. А тепер подумайте, чи вистачає повітря вашим макетам?

Цієї теми ми вже торкалися в статті про читабельність, коли говорили про відстань між буквами, словами, рядками і т.д. Тепер же розглянемо повітря в макетах більш глобально.

Почнемо з того, що весь простір макета поліграфічної продукції, веб-сайту, книги або будь-який ынший, можна поділити на два види: позитивний і негативний. До позитивного відносяться області, в яких розміщені будь-які графічні або текстові елементи. Негативним же є весь вільний простір, який ми і називаємо «повітрям».

З його допомогою ви можете:

  • полегшити сприйняття інформації для споживача;
  • виділити найважливіші елементи композиції;
  • додати вишуканості вашій рекламі.

Останній пункт може здатися пафосним, але тим не менше це правда. Самі подумайте, що буде, якщо прибрати повітря? У кращому випадку споживач подивиться на вашу рекламу, але не прочитає. У гіршому – на вашу рекламу взагалі ніхто не буде дивитися, бо вийде суцільна плутанина і несмак в стилі «все краще одягну відразу».

1_1

Скажемо відразу, чітких правил щодо використання повітря в макеті немає. Але є рекомендації. Щоб отримати їх, ми опитали наших фахівців, які щоденно працюють з дизайном. Що ж вони думають з цього приводу?

1.      Правило золотого перетину і відстань між об’єктами

Для початку ми поговорили з В’ячеславом, керівником нашого креативного агентства. Для нього повітря в макеті в першу чергу асоціюється з книжковими полями, що приводить нас до витоків, коли тільки зароджувалося книгодрукування. Що ж розповів В’ячеслав про це?

Univest Creative
Вячеслав Слободян
Керівник агенства

Якщо заглибитися в витоки, то книжкові поля спочатку розраховувалися за правилом золотого перетину: за допомогою послідовності Фібоначчі або спеціальної формули, завдяки яким можна потім побудувати золоту спіраль. Але якщо ми говоримо про поля в книзі, щоб максимально спростити і не вантажити вас кресленнями, можна звести це правило до одного принципу: область з контентом і поля слід проектувати по співвідношенню 1: 1,6.

Відстань між об'єктами і текстом має підбиратися з урахуванням того, пов'язані ці об'єкти між собою чи ні. Так відстань між двома непов'язаними об'єктами повинна бути не менше 100% висоти (вертикальне розташування) або ширини (горизонтальне розташування) першого. А відстань між двома рядками - 120% від кегля.

Але головна моя думка - довіряйте дизайнерам. Вони і в правилах композиції розбираються, і внутрішнє відчуття гармонії у них дуже сильне.

1_4

2.      Гармонія и максимум простоти

Fotome.uа
Тетяна Осадча
Дизайнер

Головне в будь-якому макеті - це гармонія і закономірність. Часи, коли було хаотичне нагромадження об'єктів - давно пішли. І наявність повітря в макеті - обов'язкова частина тієї самої гармонії. Я вважаю, що потрібно дотримуватися сучасної тенденції, згідно з якою в макеті повинно бути максимум простоти. Стів Джобс говорив колись, що досконалість - це не тоді, коли нема чого додати, а тоді, коли нічого відняти.

А й справді, якщо подивитися на дизайн сайту або будь-якої реклами Apple, то чітко простежується цей принцип. Зазвичай в їх макетах всю увагу забирає продукт, а  простір допомагає зробити акцент на ньому.

Fotome.uа
Тетяна Осадча
Дизайнер

Із сучасних трендів відмінним прикладом є flat-дизайн, він же плоский. Його стиль побудований на максимальній простоті фігур і вільному просторі. Так і головні об'єкти легко виділити, і «дихати» виходить дуже легко.

Також Таня зазначила, що вкрай корисно використовувати модульні сітки за принципом «правила трьох». Для цього потрібно провести три горизонтальних і три вертикальних лінії, які ділять макет на 9 рівних частин. Точки перетину цих ліній – місця максимальної концентрації уваги споживача. Таким чином, ви зрозумієте, де розміщувати найважливіші об’єкти або текст, а де можна додати більше повітря.

1_2

3.      Про білий фон і канони

Fotome.uа
Євгенія Карейша-Тищенко
Дизайнер

Найефектнішим завжди є білий фон, адже на ньому графічні об'єкти контрастують найкраще. Працюючи над фотокнигами, ми дотримуємося канонів композиції при розміщенні об'єктів, що допомагає раціонально використовувати простір макета.

Для кращого сприйняття інформації об'єкти в макеті повинні бути розміщені зліва направо, як ми читаємо, або з лівого нижнього кута по діагоналі до правого верхнього кута. Але також корисно іноді і порушувати ці канони. Яким чином? Це може бути перевернута буква в слові або не в тому місці поставлений об'єкт. Це завжди змушує задуматися того, хто дивиться зараз на книгу, рекламу або щось інше. Такий підхід обов'язково викличе емоцію.

І останнє, що хочеться додати - повітря завжди мало. Не намагайтеся заповнити весь простір, який є. Додайте максимум легкості своїм макетам.

1_3

4.      Як не перенаситити макет повітрям?

Ніяк. Дизайнерська мудрість говорить: «Якщо вам здається, що в макеті занадто багато повітря – додавайте ще». Головне в цій справі – усвідомити, що повітря, це не незапечатаний простір, він грає одну з ключових ролей в макеті – висуває на передній план той меседж або продукт, про який ви хочете повідомити споживача. Тому не бійтеся зробити свій макет порожнім, експериментуйте і тренуйтеся.

Давайте підсумуємо тепер всю інформацію. Сьогодні, щоб дати вашим макетів свіжий ковток повітря, потрібно:

  • трохи заглибитися в історію, щоб краще розуміти саме поняття повітря;
  • слідувати сучасним трендам, вони підкажуть, як зробити краще;
  • користуватися модульними сітками і дотримуватися правил композиції;
  • практикувати і експериментувати.

А як ви використовуєте повітря в макетах? Чи є у вас власні рекомендації на цю тему? Тоді з нетерпінням чекаємо ваших коментарів! І не забувайте, що внизу є форма підписки на наш блог. Підпишіться і залишайтеся завжди в курсі оновлень! 🙂

Автор статті
Анна Чура
Копірайтер Univest Advertising Production

Подписывайтесь на обновления
И оставайтесь всегда в курсе событий!